카테고리 없음

영어 단어 공부는 이렇게[Vocabulary Lesson Plans]~~^^<잦은 사용 & 반의어>[번역]

리첫 2018. 8. 21. 10:20

4. Use it, don’t lose it![사용하면 잊지 않도록.]

 

If the students use the word, producing it in their own sentences, they are much more likely to remember it.[만일 학생들이 단어를 사용하여, 바로 문장을 만들어 보도록 하면, 그들은 그 단어를 훨씬 더 잘 기억할 것이다.]

 

Let them use the new vocabulary in written texts, role plays or presentations.[학생들에게 새로운 단어를 영작하게 하거나, 역할 놀이를 하거나 발표를 하게 하라.]

 

Make sure they use the new words and don’t stick to old, ‘safe’ words they know.[학생들이 새로운 단어를 사용하여 그들이 알고 있는 옛날 방식이나 안전한 단어에 매달리게 하지 마라.]

 

It’s important to get them to make sentences that show they understand the meaning.[학생들이 의미를 이해한 것을 보여주는 문장을 만들게 하는 것이 중요하다.]

 

For example if you’ve taught ‘stormy’, the sentence ‘It is stormy,’ does not show understanding.[가령, 예를 들면, 여러분이 ‘stormy’라는 문장을 가르쳤는데, ‘It is stormy,’라고 표현하면 이해하지 못한 것이다.]

 

A sentence like, "We didn't go out because of the stormy weather," would probably be much better.[아마도 "We didn't go out because of the stormy weather"와 같은 문장이 훨씬 나을 것이다.]

 

Push the students to do the best they can and don’t let them get lazy.[학생들에게 그들이 할 수 있는 최선을 다할 수 있도록 밀어주고 게으름을 피우지 않도록 하라.]

 

5. Opposites attract.[반의어가 더 잘 기억된다.]

 

That may not always be true but if you are teaching adjectives, it makes sense to teach them in pairs as students will be more likely to remember them that way.[항상 그럴 수는 없겠으나, 여러분이 형용사를 가르칠 때, 학생들이 더 잘 기억할 수 있는 방법은 형용사를 짝을 지어<good-bad> 가르치는 것이 현명하다.]