6. Make it fun.[단어 공부는 재미있게 하라.]
Make it fun.[재미있게 하라.]
Vocabulary teaching is a great opportunity to get some games into the classroom.[어휘 수업은 수업에서 할 게임이 무궁무진하다.]
Many teachers resort to Hangman as a filler at the end of the lesson but it isn’t much fun, can be culturally insensitive, and doesn’t really help learning all that much.[많은 선생들이 수업 중에 단어의 빈칸을 채우는 행맨을 하지만 그건 별로 재미가 없으며, 문화적으로 정서가 안 맞을 수도 있어서 학습에 엄청난 도움을 준다고 할 수는 없다.]
Pairs matching/memory games work well with vocabulary and there are a load of games you can make more interesting by setting up teams and letting them compete against each other.[단어로 하기에는 ‘짝짓기<pairs matching>’나 ‘기억 게임<memory game>’이 더 좋고 팀을 짜서 하거나 개별 경쟁을 통하여 더 재미있게 할 수 있는 게임이 엄청나게 웹사이트에 들어 있다.]
7. Recap and reinforce.[요약하고 복습시켜라.]
Don’t teach vocabulary in one lesson then forget it.[수업서만 단어를 가르치면 금방 잊는다.]
Always have an activity in the next lesson to reinforce the learning.[학습을 강화하기 위해서는 이번 시간에 배운 단어를 다음 시간에도 활동을 항상 가져라.]
8. Show and tell.[새로운 단어를 보면 말하라.]
Of course you can tell your students new words, but you may need to show them how to learn them.[물론 여러분은 학생들에게 새로운 단어를 말할 수도 있지만, 여러분은 단어를 익히는 법을 보여줄 필요도 있다.]
Let them see different techniques of organizing vocabulary notebooks – mind maps, lists, translations, sentences, etc, and encourage them to look up new words they encounter.[학생들에게 단어 공책을 만드는 다양한 기술 - ‘마인드 맵’, ‘단어장’, ‘번역’, ‘문장’ 등등- 을 보여주도록 하라. 그리고 그들이 마주치는 새로운 단어를 찾도록 격려해 줘라.]
If you follow these tips when you are writing vocabulary lesson plans, then your lessons should become more effective and more enjoyable.[만일 여러분이 단어 공부 계획을 필기하여 이런 팁을 따른다면, 여러분의 수업은 더욱 효과적이고 더욱 즐거울 것이다.]