Activities for Teaching Vocabulary: How Can You Teach (or Learn) New Words?[어휘 수업 활동: 새로운 단어를 어떻게 가르칠 것인가?]
First of all, when using activities for teaching vocabulary there are two key points we must remember:[무엇보다도, 어휘 수업 활동을 사용할 때, 우리가 기억해야할 두 가지가 있다.]
1. The student has to actually USE the new words. He or she must understand the new word's meaning and then practice using it.[학생이 실제로 새로운 단어를 사용해야 한다. 학생이 새로운 단어의 의미를 이해하고 난 후에 그 단어의 활용 연습을 해야 한다.]
2. Each word has several aspects to it. The first and most important is the word's meaning.[단어마다 여러 가지 의미를 갖고 있다. 첫 번째로 그리고 가장 중요한 것은 그 단어의 의미이다.]
After that you have: pictures, word's usage, pronunciation and spelling.[그 이후에 여러분은 그림, 단어의 용법, 발음과 스펠링을 알아야 한다.]
For each of those aspects you can use different activities.[여러 가지 측면의 각각에 대하여 여러분은 다양한 활동을 이용할 수 있다.]
Example<예>:
Let's say you teach (or learn) the word "exhilaration".[“exhilaration"이라는 단어를 가르쳐<또는 배워>보기로 하자.]
First you clearly define its meaning: "excitement and happiness".[먼저 여러분은 그 단어의 의미를 명확히 정의해야 한다: “흥분과 행복”.
Learn new words: exhilaration["exhilaration"이라는 새 단어를 배워보자.]
You can use a good and simple English dictionary for the meanings of words.[여러분은 단어의 의미를 찾으려 좋은 사전도 좋고 단순한 사전, 어느 것을 이용해조 좋다.]
Then you can show one or more pictures that express "exhilaration". It can really help understanding. And it is definitely much more interesting that way! Funny pictures take it one step further, since they are usually more fun.[그 다음 여러분은 “exhilaration"을 표현하는 하나 이상의 그림을 보여준다. 그 그림이 단어를 이해하는데 도움을 주는 것은 물론이다. 그런 식으로 하면 분명히 더욱 더 재미있을 것이다! 재미있는 그림이 한 단계 더 발전하게 되고, 따라서 점점 더 재미있게 된다.]
Next<다음>: how is this word used? Make some example sentences[이 단어는 어떻게 사용될까? 몇 가지 예문을 만들어 보자]:
• "After winning the lottery she felt incredible exhilaration."[“복권에 당첨된 후에 그녀는 믿을 수 없는 흥분과 행복감을 느꼈다.”]
• "Climbing that mountain was really hard, but in the end we all felt exhilaration."[그 산을 올라가는 것은 정말 힘들었으나, 결국 우리는 흥분과 행복감을 맛봤다.]
• "The bride and groom left the church with great exhilaration."[그 신부와 신랑은 엄청난 흥분과 행복감에 들떠 교회를 떠났다.]
Have the students make up sentences of their own.[학생들에게 자신의 실력으로 여러 문장을 만들어 보게 하라.]
Of course, merely reading the word is not enough. You need to know how to pronounce it properly too![물론, 단순히 단어를 읽는 것으로는 부족하다. 여러분은 또한 그 단어를 정확하게 발음하는 법을 아는 것도 중요하다.]
Teach the correct pronunciation of the word. How come it is pronounced that way? For example, the word "cake" is pronounced with a long A sound because of the silent E at the end. (English pronunciation may appear disorganized at times, but actually, there are some helpful rules on the subject. Visit the English Pronunciation section for more information on the sounds of English.)[단어의 정확한 발음을 가르쳐라. 그게 어떻게 발음되지? 예를 들면, “cake"라는 단어는 맨 끝에 있는 묵음 ‘E’ 때문에 장모음 ‘A'로 발음된다. (영어 발음은 때로는 뒤범벅으로 나타나기도 한다. 그러나 실제로, 주제에 관련된 여러 가지 도움이 되는 규칙들이 많다. 더욱 많은 영어 발음 관한 정보를 찾을 수 있는 영어 발음 분야<the English Pronunciation section>를 방문해 보라.]
Finally, you can't really claim you know a word, if you cannot use it in writing. Therefore you must know its spelling.[여러분은 마침내 그것을 영작에 사용할 수 없다면, 여러분은 진정으로 그 단어를 안다고 주장할 수 없을 것이다. 즉 여러분은 그 단어의 스펠링만 알고 있을 따름이다.]
Dictations can be used to make the students memorize the new words' spelling. The problem with a dictation is that after it is over, it is very easy to forget all about it…[받아쓰기는 학생들에게 새로운 단어의 스펠링을 기억하게 하는데 사용될 수도 있다. 받아쓰기의 문제는 수업이 끝난 후에 하면, 잊어먹기가 쉽다는 것이다...]
So it is in no way a replacement for the actual and repeated usage of the word in reading and writing.[그래서 독해와 영작에서 실제적으로 사용하고 반복된 사용을 하는 것이 최선이며, 그 외의 방법은 없다.]
So here is an example lesson plan to teach some new words[그럼 여기 또 다른 몇 개의 새로운 단어를 가르칠 수업 계획을 예로 들어보자]:
1. Make a list of the new words you want to teach. Make sure they are right for your students' level: not too difficult, not too easy.[여러분이 가르치고 싶은 새로운 단어의 목록을 만들자. 여러분의 학생 수준에 맞게 해야 한다. 너무 어려워도 안 되고, 너무 쉬워도 안 된다.]
2. Prepare for yourself the words' meanings as well as some pictures/illustrations.[그림뿐만 아니라 단어의 의미도 여러분 자신을 위해 준비하라.]
3. Prepare some games with the new words.[새로운 단어가 있는 게임을 몇 가지 준비하라.]
4. Go over the new words with your students, and see that they get them.[새로운 단어를 학생들과 함께 검토하라. 그리하면 뭔가를 얻을 것이다.]
5. Play some games with the new words. For example: flashcards, playing cards, etc. You can use or invent whatever games you like.[새로운 단어로 몇 가지 게임(플래쉬카드, 카드놀이 등등.)을 해라. 여러분은 여러분이 좋아는 것이면 무엇이든지 사용할 수 있고 만들어 낼 수도 있다.]
6. Read a story/stories with the new words. The more those words repeat in the text, the better. Make sure the stories do not contain hard words that the students do not know yet.[새로운 단어로 된 이야기를 읽어라. 교재에 반복된 단어가 많을수록 좋다. 학생들이 아직 모르는 어려운 단어가 없는 이야기를 읽어야 한다.]
7. After that, make some more activities.[그 이후에 몇 가지 활동을 더 만들어라.]
Do exercises, questions, and so forth, to further practice the new words.[연습 문제도 풀고, 질문도 하고 기타 등등, 새로운 단어의 심화학습도 하라.]
8. on the next lesson, study some new words, but don't forget the "old" ones! They do require repeating.[다음 수업 준비에서, 새로운 단어를 공부하라. 하지만 예전에 배운 것을 잊지 마라! 옛 단어들을 반복하여 반드시 익혀라.]
Activities for Teaching Vocabulary – Final Words
For more data on the subject please read the Building Vocabulary and Some Common Mistakes article.[이 주제에 관련하여 더 많은 자료를 원하는 사람들은 다음을 읽으면 좋겠다. “the Building Vocabulary and Some Common Mistakes”]
And no matter which activity you use, keep this key question in front of you[ 그리고 당신이 어떤 활동을 사용하던 간에 당신 앞에 이 중요한 질문을 명심하라.]:
Does it make the students USE and REPEAT the new words?[학생들이 새로운 단어를 사용하고 반복하게 하는가?]
The next main thing is to make it fun. Make a game out of it. Involve some points, some winners, etc. Learning new words doesn't have to be boring. When done nicely, it can be a lot of fun![그 다음으로 중요한 것이 재미다. 게임을 재미있게 하라. 점수를 준다든가, 승자를 선정한다든가 하는 것도 포함시켜라. 새로운 단어를 배우는 것이 지루해지면 안 된다. 수업을 멋지게 끝냈을 때, 더 재미있을 수 있으니까!]
Learning new words can be fun![새로운 단어를 배우는 것은 재미있다!]
=======================================================================
Related articles[관련 기사]:
• Building Vocabulary and Some Common Mistakes
• How to Study Vocabulary Words
• The Perfect English Dictionary
• Vocabulary Websites (Word Lists)