카테고리 없음

유용한 청해 수업을 어떻게 할 것인가?[How to Create Useful ESL Listening Activities?]

리첫 2018. 9. 6. 13:38

How to Create Useful ESL Listening Activities[유용한 ESL 청해 활동 만들어 내는 법]

 

Improved listening only comes with time and with practice.[향상된 청해는 시간과 연습이 있어야만 가능하다.]

 

So what ESL listening activities can you, as a teacher, provide to help your students improve their listening?

The most important thing you can do is to lead your students towards interesting listening materials.[그럼 당신이 선생으로서, 어떤 청해 활동 수업으로 당신의 학생들의 청해 실력을 향상하는데 도움을 줄 것인가? 당신이 할 수 있는 가장 중요한 것은 학생을 재미있는 청해 자료로 이끌어야 한다.]

 

The internet is very useful for this, and YouTube is a great source for genuine English listening practice.[청해에는 인터넷이 매우 유용하며, 그 중 유튜브가 청해 연습의 자료원으로는 최고이다.]

 

If you do use YouTube in a lesson, however, make sure you check the videos first. You don't want any unexpected swear words appearing in your activities![그러나 당신이 유튜브를 사용할 때 먼저 확실하게 점검할 사항이 있다. 당신의 활동에 등장하는 예기치 않은 불경스러운 말은 원하지 않을 것이다.]

 

Try and include listening practice in every lesson.[모든 수업에는 반드시 청해 연습을 포함시켜야 한다.]

 

It isn't enough for the students just to hear your voice. They need to listen to a variety of voices and accents.[학생들이 당신의 목소리를 듣는 것으로는 불충분하다. 그들은 다양한 목소리와 액센트를 들을 필요가 있다.]

 

If there are some expressions that are pronounced very differently in natural English from how they may be taught (for example, "gonna, wanna," etc,) then make sure they are aware of these.[그들이 배웠을 수도 있는 영어<가령, “gonna, wanna" 등등.>에서 다르게 발음되는 여러 가지 표현이 있다면, 이런 것들을 분명히 식별할 수 있도록 하라.]

 

The activities you create around the listening will give this practice some meaning. There are several activities you can use in your lessons. Try and vary them to avoid the students becoming bored.[당신이 청해를 중심으로 만드는 활동이 이런 연습을 의미 있게 해줄 것이다. 당신이 수업 중에 이용할 수 있는 여러 가지 활동들이 있다. 학생들이 따분함을 피할 수 있는 다양한 수업을 전개하도록 노력하라.]

 

 

ESL Listening Activities Tips[ESL 청해 활동 팁]

 

1. Play the piece at least twice[내용을 적어도 두 번 듣게 하라.]

 

Always play the piece at least twice.[항상 내용을 두 번 듣게 하라.]

 

The first time the students listen, you should give them a general question to answer, or ask them to tell you anything they heard and can remember.[학생들이 처음 들을 때, 당신은 그들에게 대답할 수 있는 일반적인 질문을 하거나, 그들이 들었거나, 기억할 수 있는 것들을 질문해야 한다.]

 

Do not give them another activity to do until they have heard the text once already.[그들이 이미 그 내용을 들을 때까지 다른 활동으로 넘어가지 마라.]

 

 

2. Comprehension questions[이해력 문제]

 

You can create comprehension questions for your students to answer on the second listening.[학생들이 두 번 들었을 때, 답변할 수 있는 이해력 문제를 만들 수도 있다.]

 

This will help them listen for specific pieces of information.[이것은 정보의 특정한 내용을 들을 때 도움을 준다.]

 

 

3. Fill out the blanks script[빈칸 채우기]

 

Give them a copy of the script with words blanked out. They then listen and fill in the missing words.[단어가 빈칸으로 되어 있는 지문을 복사해서 학생들에게 1부씩 줘라. 그들이 듣고 나서 빈칸을 채울 수 있도록.]

 

This will help them focus on the text at word level. Listening for this kind of detail is a useful skill.[이것이 어휘 수준으로 그 내용에 집중하는데 도움을 줄 것이다. 이런 종류의 세부 내용을 듣는 것이 유용한 기법이다.]

 

Do not give this out the first time they listen, or they will spend their time reading, and not listening.[이것을 그들이 들은 첫 수업에 주지 말고, 그들이 읽느라고 시간을 많이 보냈을 때 줘라.]

 

 

4. Go over the new vocabulary beforehand[수업 전에 새로운 단어는 그냥 넘기라고 하라.]

 

You should try to pre-teach some of the difficult vocabulary they may hear.[그들이 들을 수 있는 어려운 단어의 단어를 미리 가르쳐주어야 한다.]

 

To pre-teach means to teach something before using it in a real situation.[미리 가르친다는 것은 실제 상황에서 그것을 사용하기 전에 뭔가를 가르친다는 것을 의미한다.]

 

 

5. Splitting the piece[내용을 나눠라.]

 

If the piece they are listening to is a long one, split the students into groups and ask them to concentrate on different parts of it. If it is a long piece then students can lose concentration and not understand as much.[그들이 들을 내용이 길면, 학생들에게 일정한 부분으로 나누게 하고 각각의 내용에 집중할 수 있게 하라. 긴 내용이면 학생들은 집중력을 잃을 수 있고, 충분히 이해할 수가 없게 된다.]

 

You can also play different pieces to different groups and ask them to tell others what they heard.[당신은 또한 각각의 내용을 각각의 그룹에 적용할 수 있고 그들이 들은 것이 어떻게 다른지 질문해라.]

 

 

Encourage your students to listen to something in English every day.[학생들에게 날마다 영어로 된 무엇이든지 듣게 하라.]

 

It doesn't need to be a full length movie or a whole radio show. Even just a few minutes every day can help them get used to listening to English sounds and English words.[영화 한 편을 끝까지, 또는 라디오 쇼를 처음부터 끝까지 들을 필요는 없다. 날마다 몇 분 만이라도 들으면 영어의 소리와 영어 단어가 익숙해진다는 도움을 주기 때문이다.]

 

Even a talk radio station on in the background while they are doing other activities will help them.[심지어 그들이 다른 활동을 하더라도 뒤에 라디오 방송의 토크쇼를 틀어 놓으면 그들에게 도움이 될 것이다.]

 

If they do this, combined with the ESL listening activities in your classes then they will certainly improve.[학생들이 이렇게 하면, 당신 수업의 ESL 청해 활동과 결합하여, 분명히 실력이 향상될 것이다.]