Teaching Writing Skills[영작 기법 가르치기]
According to Your Students' Needs[학생의 요청에 따라]
Let's take a look at some of the different methods you will need to use.[여러분이 사용할 필요가 있는 다양한 기법들 중 몇 가지를 살펴볼까요?]
Beginners and Elementary level Students[초보 수준의 학생]
At this level, students need a lot of help.[이 수준의 학생들에게는 많은 도움이 필요하다.]
To start with, it is a good idea to provide templates with missing words for them to complete.[먼저 단어로 빈칸에 채울 견본 스크립트를 나누어 주는 것이 좋겠다.]
Once they have mastered this challenge, then they can progress to what is sometimes called "skeleton writing."[일단 이 도전이 마스터되면, 그 다음에 소위 “스켈리턴 라이팅”이라고 불리는 과정으로 옮겨간다.]
An example of this would be where students are asked to write a postcard from a holiday. They could be provided with the "skeleton" or outline of the card.[이것의 좋은 예로 학생들로 하여금 휴가 때의 엽서를 쓰게 하는 것이다. 그들에게 주어지는 것은 “스켈리턴” 또는 카드의 개요를 쓰게 하는 것이다.]
For example:
Dear __________,
(Where are you?)
(What are you doing?)
(Describe where you are staying)
(When are you going home?)
This gives the students the opportunity to concentrate on their English skills, rather than spending too much time thinking about what to write.[이것은 학생들로 하여금 무엇을 쓸 것이냐를 생각하는데 시간을 너무 보내기 보다는, 그들의 영어 기법에 집중할 기회를 제공해준다.]
Developing writing skills at higher levels[높은 수준의 영작 기법 개발]
Once a student gets to a good elementary level, he or she should be able to write simple letters, stories, and familiar factual information using simple present, present progressive, and simple past tenses as a minimum.[일단 학생이 초보 수준을 잘 마치면, 누구나 편지, 이야기, 친숙한 사실적 정보 등을 최소한 현재, 현재진행형, 과거 시제로 작성할 수 있게 된다.]
The students should then be ready to move onto more complicated texts, and texts about slightly less familiar subjects.[그 다음에는 학생들이 약간 복잡한 지문, 약간 덜 친숙한 지문으로 발전해야 한다.]
Some techniques you could use to develop skills are[실력향상에 이용할 수 있는 몇 가지 기법]:
• Introduce a wider range of reading materials into your classroom.[교실에 다양한 범위의 독서 자료들을 소개하라.]
• Read out the bare outline of a story and encourage students to add descriptions, adjectives, adverbs, relative clauses, conjunctions, etc.[학생들에게 이야기의 순수한 개요을 읽게 하고 형용사 부사, 관계절, 접속사 등을 설명해 주도록 하라.]
• Introduce collaborative writing tasks.[영작을 공동으로 하는 것 소개하기]
For example students work in groups to write a story or research and write an article. Alternatively, the whole class writes a story, with each pair writing two sentences before passing onto the next pair.[예를 들면, 학생들이 이야기나 연구 논문과 신문 기사를 쓸 때, 모둠으로 하게 하라. 그 대안으로, 반 전체가 이야기를 쓸 때, 한 모둠이 두 문장을 쓰고, 다음 모둠으로 넘겨 두 문장을 쓰는 방식으로.]
• Encouraging peer correction of work.[작품을 학생들이 수정하도록 할 것.]
• Offering non-specific correction.[특정 부분은 수정하지 않도록 하기.]
For example, telling students where their mistakes are (and the type of mistake), rather than actually correcting it yourself.[가령, 선생인 당신이 수정하지 말고, 학생들의 실수<또는 실수 유형>가 어디인지를 학생들이 말하도록 하라.]
Academic writing[학술 영작]
Academic writing is as much about organization, style, and structure as it is about grammar and vocabulary.[학술 영작은 문법과 어휘는 물론이고, 체계, 문체와 구조에 신경을 써야 한다.]
Activities you could use to practice academic writing are[당신이 학술 영작 실습에서 사용할 수 있는 활동들은 다음과 같다.] :
• Looking at the differences between formal, neutral and informal texts and discussing which ones are acceptable for academic writing.[학술 영작으로 받아들여질 수 있는 공식적, 중립적, 비공식 논문과 토론 등의 차이점을 보라.]
• Providing a range of academic essays, cut into sections, for the students to assemble into logical texts.[일정한 범위의 학술 논문을 주고, 부분적으로 나누어 주고 학생들로 하여금 논리적 구조로 만들게 하라.]
• Asking the students to research and write different styles of academic essays.[학생들에게 연구하게 하고 학술 논문의 다양한 문체로 쓰게 하라.]
For example, a discursive essay, and an opinion essay.[예를 들면, 산만한 논문이나, 자기 견해가 들어 있는 논문 등등.]
• Giving the students texts containing mistakes, and asking them to correct them.[학생들에게 틀린 부분이 들어 있는 논문을 주고 학생들에게 수정하라고 해라.]
Business writing[비즈니스 영작]
One of the main things to be aware of when teaching business writing in English is that different texts have different styles and formats.[비즈니스 영작을 가르칠 때 주의해야 할 것 중 하나가 텍스트마다 다양한 문체와 구성 요소가 다르다는 것이다.]
For example, a financial report has a different style than a marketing letter or an email.[가령, 금융 보고서는 마케팅 보고서나 이메일과 다른 다양한 문체로 되어 있다.]
• Provide your students with a variety of texts so they can see the differences between them, and start discussions on appropriate versus inappropriate language.[학생들에게 다양한 논문을 주고, 그들이 그 차이점을 볼 수 있도록 하고, 적절하던, 적절하지 않던 그들의 언어로 토론하게 하라.]
• Give constructive feedback to your students, in a way that makes them think about the mistakes, rather than just read corrections.[학생들에게 건설적인 피드백을 하게 하라. 어떤 면에서는 그들이 단지 틀린 부분을 고쳐서 읽게 하는 것보다 실수한 것을 그들 스스로 생각하게 하라.]
• Some students will appreciate being given set phrases that are useful in certain types of business text, and they can then be asked to work them into their writing.[어떤 학생들은 확실한 유형의 비즈니스 영작에 유용한 구문을 짜 맞추어 주면 고마워 할 것이다. 그 다음 번부터는 그들이 영작을 하게 하라.]
Don't neglect the other skills[다른 기법을 무시하지 마라.]
Some students want to improve their written English more than any other skill, particularly if they are learning for business or academic purposes.[어떤 학생들은 다른 어떤 기법보다 영작 실력을 향상시키고 싶어 한다. 특히 그들이 비즈니스 또는 학술적 목적을 위하여 배우고 있을 경우에 말이다.]
But don't neglect the other skills – it is important to improve all four skills (reading, writing, speaking and listening), not only concentrating on teaching writing skills.[그러나 다른 기법들도 무시하지 마라. 네 가지 영역, 즉 읽기, 쓰기. 말하기 듣기, 이 모두가 중요하다. 영작 기법을 가르치는 것만 집중해서는 안 된다.]