카테고리 없음

영어회화 가르치기<Teaching English Conversation>

리첫 2018. 9. 11. 10:46

Teaching English Conversation[영어회화 가르치기]


There is more to teaching English conversation than going into a class and "chatting" with students.[수업에 들어가서 학생들과 채팅하는 것 이상의 그 무언가가 영어회화에는 있다.]

 

If students wanted to chat with English-speaking people they could do that in many other, cheaper situations.[학생들이 영어권 사람들과 채팅을 하고 싶다면, 많은 다른, 비용을 들이지 않는 상황이 될 수도 있다.]

 

What is conversation?[회화란 무엇인가?]

 

English conversation classes need to have structure.[영어회화 수업에는 체계적일 필요가 있다.]

 

Think about conversation for a moment. What does it mean? Try to remember a conversation you heard recently.[짧은 순간의 대화를 생각해 보자. 무슨 뜻인가? 당신이 좀 전에 들은 대화 내용을 기억하려 애써보라.]

 

Did the people involved talk an equal amount? Did they seem interested? How did they show this? Did they ask each other questions? What was their body language like? What was their intonation like when they spoke?[사람들이 똑같은 정도로 대화에 참여했을까? 그들이 관심은 갖고 있었나? 그들이 이것을 어떻게 보았을까? 그들은 서로 번갈아 질문을 했을까? 그들의 ‘몸짓 언어<body language>’는 어땠나? 그들이 말할 때 그들의 억양은 어땠나?]

 

Whilst many students of English can speak well, they lack some of the essential conversation skills, including[많은 영어권 학생들이 말은 잘 할 수 있지만, 대화의 필수적인 요소 중 몇 가지는 빠뜨릴 수 있다.]:

 

• Showing interest by verbal and non-verbal means[언어와 비언어에 관심 보여주기]

 

 

• Using tag questions[부가 의문문 사용하기]

 

 

• Using echo questions and asking other appropriate questions[대응 질문과 다른 적절한 대화에 질문하기]

 

 

• Using appropriate intonation[적절한 억양 사용하기]

 

 

• Using a wide range of vocabulary[광범위한 분야의 어휘 사용하기]

 

 

How can you teach these skills?[당신은 이 기법을 어떻게 가르칠 것인가?]

 

Many teachers who are teaching English conversation classes merely give students subjects to talk about and then listen, occasionally correcting mistakes in grammar or pronunciation.[영어회화 수업을 가르치는 많은 선생들이 단지 대화할 과제를 주고, 학생들의 대화를 듣고 나서, 의례적으로 문법이나 발음 정도를 고쳐주는 정도이다.]

 

But does this really help students? It can sometimes actually make them hesitate more when they speak because they become nervous about making mistakes.[그러나 이것이 학생들에게 진정 도움이 될까? 때로는 학생들이 말할 때, 그들에게 약간의 시간을 주어야 한다. 왜냐하면 그들이 실수를 할까봐 신경을 쓰기 때문이다.]

 

An alternative approach is to focus on the skills mentioned above.[하나의 대안으로는 위에 언급한 내용에 초점을 맞춰야 한다.]

 

 

Showing interest[관심 보이기]

 

Walk into the class, sit down and tell the students some (untrue) bad news.[교실로 걸어 들어가서, 앉은 다음 학생들에게 안 좋은<또는 거짓의> 뉴스를 말한다.]

 

For example, "My cat died yesterday." This works better if you can act sad.[가령, “어제 내 고양이가 죽었어요.”라고 하며 당신이 슬픈 모습을 보이면 바로 이런 반응이 나올 것이다.]

 

Elicit suitable responses from the students, for example, "I'm sorry", "oh no!", "That's a pity!", etc.[예를 들면, “안됐네요.”, “저런!”, “정말 안됐네요!” 등의 적절한 답변을 끌어낼 것이다.]

 

Then tell them that it wasn't true, as you don't want them to worry![그 후에 그들에게 그것이 사실이 아니라고 말하고, 그들에게 걱정해줘서 고맙다고 말하라!]

 

Then tell them some good news such as "I won the lottery!"[그 다음엔 그들에게 “나 복권에 당첨됐어요!”와 같은 좋은 뉴스도 말해준다.]

 

Again, elicit suitable responses.[또 다시 그에 상응한 대답이 나오겠지.]

 

Explain that these expressions can show someone you are interested in what they are saying.[이러한 표현들이 그들이 말하고 있는 동안 당신이 관심을 갖고 있다는 것을 누군가에게 보여줄 수 있다는 것을 설명하라.]

 

You could also prepare two sets of cards, one with situations on (good news, bad news and neutral news), and the other set with responses on and get the students to match them.[당신은 두 세트의 카드를 준비해서 하나(좋은 뉴스, 나쁜 뉴스, 중간 뉴스가 들어 있는)와 다른 것에는 그에 응답하는 내용을 담아 학생들로 짝을 정하게 한다.]

 

Tag questions (Isn't it? Wasn't it? Didn't they?) are difficult for some students to get right but they help conversation sound much more natural.[부가 의문문은 어떤 학생들에게는 이해하기 어렵겠지만 대화의 내용을 훨씬 더 자연스럽게 해준다.]

For example: "It's cold today, isn't it?" sounds more natural and more friendly than "It's cold today."[예를 들면, “오늘 춥지 않니?”가 “오늘 춥다.”보다 훨“씬 더 자연스럽고 친밀하게 들린다.]

 

Echo questions are also another conversation skill you can teach and practice with your students.[‘에코 퀘스쳔<질문 따라하기>’도 또한 당신이 학생들과 함께 가르치고 연습할 또 하나의 대화 기법이다.]

 

Some examples[몇 가지 사례]:

 

A: John has got married.[존이 결혼했대.]

B: Has he?[그랬어?]

A: Yes, it was last week.[응, 지난주에.]

B: Was it?[그랬어?]

A: Yeah.[응.]

B: These are great news.[멋진 소식이네.]

 

 

A: I'm quitting school.[나 학교 그만두려고.]

B: You're quitting school?[뭐 네가 학교를 그만둔다고?]

A: That's right.[응.]

B: That's an interesting thing to do . . .[재미있을 것 같은데.]

 

 

A: I met Brad Pitt.[난 브래드 피트를 만났어.]

B: You met who?[누굴 만났다고?]

A: Brad Pitt.[브래드 피트.]

B: You don't say![장난하냐!]

 

 

A: Janet bought a yacht.[제인이 요트를 샀어.]

B: Janet did what?[제인이 뭘 했다고?]

A: She bought herself a yacht.[걔가 요트를 샀다니까.]

B: Well, good for her.[그래, 잘했네.]

 

 

A: Why did you come so late?[너 왜 그리 늦었냐?]

B: Why did I come so late? I was stuck in a traffic jam.[왜 그리 늦었냐고? 차가 꽉 막혔어.]

A: I see.[알았어.]

 

Echo questions are very useful and can make students sound like native speakers.[‘에코 퀘스쳔’은 매우 유용하고 학생들로 하여금 원어민처럼 말하는 것으로 들린다.]

 

Filming your students' conversations is also great as they can see their body language too, and discuss how that affects their communication.[ 학생들의 대화 사진을 찍는 것도 그들의 ‘몸짓 언어’를 볼 수 있는 훌륭한 수단이고 그것이 그들의 대화에 어떤 영향을 미치는지에 대하여 토론도 해보자.]

 

 

Vocabulary[어휘]

 

If you are focusing on a particular kind of conversation, let's say agreeing and disagreeing, then you may need to provide your students with useful vocabulary.[만일 당신이 특정한 종류의 대화에 집중하고 있다면, 동의하는지, 동의하지 않는지를 말하게 하자. 그러면 학생들에게 유용한 어휘들을 미리 줄 필요도 있다.]

 

If you don't give them the vocabulary to work with, their conversations will be repetitive and they will not push themselves to improve.[만일 당신이 그들에게 적절한 어휘를 제공하지 않으면, 그들의 대화는 앵무새처럼 반복될 뿐이며, 그들의 실력이 향상되지 못할 것이다.]

 

 

Intonation[억양]

 

Find recordings of conversations.[대화의 녹음을 찾아 놓아라.]

 

Ask students to listen for stressed words, and for when the voices go up and down.[학생들에게 강세가 있는 단어를 들려주어라. 그리고 목소리가 언제 높아지고 낮아지는지를 물어라.]

 

It is also helpful to model sentences and questions for them to repeat.[또 학생들이 반복할 수 있는 예문과 질문을 재공해도 도움이 될 것이다.]

 

 

Putting it all together[한데 모으기]

 

After you have taught and practiced one of the above conversation skills with your students you can set them role plays.[당신이 학생들과 위의 대화 기법 중 하나를 가르치고 연습을 한 후에 역할놀이를 하게 할 수 있다.]

 

Some students are nervous about giving their own opinions and if this is the case it is a good idea to pre-prepare some role cards to use, so they are using the opinions you give them rather than their own.[어떤 학생들은 자신의 의견을 발표하는 것에 신경이 예민할 수도 있으며, 그런 경우에는 미리 준비해둔 역할 놀이 카드를 사용하는 것도 좋은 생각이며, 그렇게 하면 그들 자신의 의견보다는 당신이 그들에게 준 의견을 사용하는 것이 되는 셈이다.]

 

Teaching English conversation can be great fun, but remember to keep it structured and actually teach some skills so your students get maximum benefit from the lessons.[영어회화를 가르치는 것이 매우 재미있지만, 계속 체계화 된 것<최소화된 영어회화의 틀>을 익혀 기억함으로써 학생들이 그 수업에서 최대의 이익을 얻도록 몇 가지 기법을 가르쳐라.]