Methods for Correcting Students[학생의 실수를 고치는 기법]
Correcting students when they are speaking is a difficult thing to get right.[학생들이 말할 때, 고쳐준다는 것은 제대로 하기가 아주 어렵다.]
If you do it in an insensitive manner, you can destroy their confidence.[만일 당신이 무감각한 태도로 하면, 학생들의 자신감이 무너질 것이다.]
If you do it too often you can harm their fluency.[또 너무 자주 하면, 학생들의 유창성에 피해를 줄 수 있다.]
And if you don't do it enough, they may become used to saying things incorrectly, and the mistakes will be harder to get rid of.[게다가 충분하지 않으면, 학생들은 습관적으로 틀리게 말할 것이어서 실수를 없애기가 더욱 어려울 것이다.]
It isn't easy to get the balance right, but here are some tips to help you correct your students in a sensitive and appropriate way.[따라서 그 균형을 이루기가 쉽지 않지만, 여기에서 당신의 학생들을 감각적이고 적절한 방법으로 실수를 고치는데 도움이 될 몇 가지 팁을 소개하고자 한다.]
Top five tips[최고의 팁 다섯 가지]
1. Do you need to correct them?[당신이 학생들의 실수를 고쳐줄 필요가 있나?]
If the students are taking part in a fluency speaking exercise then don't stop them when they are speaking.[학생들이 유창성 말하기 연습에 참여하면, 그들이 말할 때 멈추지 않도록 하라.]
Likewise if they are performing a role play, it isn't usually appropriate to correct them during the exercise.[만일 학생들이 역할놀이를 하고 있다면, 수업 중에 학생들의 실수를 고치는 것은 적절하지 않다.]
If you are doing spoken grammar exercises then yes, it is a good idea to stop the student and use some form of correction technique.[만일 당신이 구두로 문법 수업을 하고 있다면, 괜찮고, 학생들에게 멈추게 하고 어떤 형태의 수정 기법을 사용하는 것은 좋다.]
Also, remember you don't need to correct everything.[또한 당신은 모든 것을 고칠 필요는 없다.]
If a student is attempting language that is above their level, and that they haven’t studied, it isn't usually appropriate to correct every mistake they make while attempting it.[만일 학생들이 그들의 수준 이상이어서, 배운 것이 아니라면, 수업하는 동안 모든 실수를 수정하는 것은 적절하지 않다.]
2. Try using a 'correction time'[‘수정 시간’을 이용하도록 하라]
Allocating time after an activity for correction generally works very well.[일반적으로 수업 후에 수정할 시간을 따로 할당하는 것이 좋다.]
There are different ways you can do this.[당신이 이것을 할 수 있는 여러 가지 방법이 있다.]
Firstly, you can make a note of mistakes you hear and write them on the board after the exercise.[첫 번째, 당신은 수업 후에 학생들이 듣고 쓴 것을 칠판에 필기를 할 수도 있다.]
You don't have to say who made the mistakes (but usually the student who made the error will recognize their mistakes).[누가 실수를 했는지 말할 필요는 없다.(하지만 대개 실수를 한 학생들은 자기의 실수를 알고 있을 것이다.)]
The group as a whole then correct the mistakes in the sentence. This way, the students are not directly embarrassed by being corrected in front of their classmates.[그 다음에 반 전체에 문장의 실수를 고쳐준다. 이렇게 하면, 친구들 앞에서 자기의 실수를 교정함으로써 황당한 경우를 면할 수 있다.]
Secondly, you can write the mistakes and get students to correct them in pairs. This has the added advantage of creating more English speaking time for the students.[두 번째, 당신이 실수를 써주고 학생들로 하여금 짝을 지어 실수를 고치게 한다. 이렇게 하면 학생들이 영어로 말할 더 많은 시간을 확보하게 해준다.]
Thirdly, you can also use the 'correction time' to give praise for good language you heard during the exercise.[세 번째, 또한 당신은 수업 중에 당신이 들은 훌륭한 영어 말하기를 칭찬하기 위하여 ‘수정 시간’을 사용할 수도 있다.]
3. Accuracy vs fluency[정확성 vs 유창성]
If your students are working on activities related to accuracy rather than fluency then it is appropriate to stop and correct them.[당신의 학생들이 유창성보다 정확성에 관련된 수업에 열중하고 있다면, 수업 도중에 멈추고 수정하는 것이 적절하다.]
One way to do this is to stop the student after a mistake with the target language and repeat back to them what they said.[이렇게 하기 위한 한 가지 방법이 실수 후에 멈추게 하게 그들이 말한 것을 다시 반복하여 말하게 하는 것이다.]
Hopefully they will realize what the mistake was and correct it themselves.[학생들이 실수한 것을 깨닫고 그들 스스로 고치는 것이 바람직하다.]
If not, then it is OK to try and lead them to the correct version, or kindly tell them the answer if they still can't get it right.[그렇지 않은 경우, 수정된 답으로 그들을 유도하고, 그래도 여전히 올바로 하지 못하면 친절히 답을 알려주어도 좋다.]
4. Be aware of cultural issues[문화적 차이를 인식하라]
5. Give a 'praise sandwich'[칭찬을 하라] This makes criticism seem less harsh but also focuses students on what they need to do to improve. A 'praise sandwich' is simply a criticism or correction, sandwiched between two pieces of praise.[거칠지 않은 비판은 학생들로 하여금 발전할 필요가 있는 쪽으로 집중하게 한다. ‘칭찬 샌드위치’는 단지 비판이거나 고치는 것 중 하나일 뿐이다. 그 사이에 칭찬을 집어넣는 것이다.]
For example[예시]:
"Max, your pronunciation was much better today, well done. Now, why do you think "Yesterday I go to the cinema" was wrong? (wait for student to reply). Yes, that's great. Well done, it's really good that you are starting to correct your own mistakes."[“맥스, 오늘 네 발음은 훨씬 좋았어, 잘했어. 이제 "Yesterday I go to the cinema"가 왜 틀렸다고 생각하냐? (학생이 답변하기를 기다리며). 그래, 아주 좋았어. 잘했다. 네 자신의 실수를 고치기 시작한 것은 정말 잘한 거야.”]
You can see that here, the teacher has actually made Max think about his mistake, he has corrected it, and he will probably leave feeling positive about his progress.[선생이 실제로 맥스가 자기의 실수를 자각하고, 자신이 실수를 수정했고, 자신의 실력 향상에 대하여 아마도 긍정적인 느낌을 갖게 되었을 것을 여기서 당신은 명백히 보았다]
Correction is an important teaching tool, which can be most helpful to students when done properly. Implement these methods for correcting students to get the best results.[수정은 중요한 가르침의 도구이다. 학생들이 적절한 조치를 했을 때, 최고도로 도움을 주었을 것이다. 학생들이 최고의 결과를 얻을 수 있도록 이러한 수정 기법들을 실행하라.]