카테고리 없음

말하기 실수를 고치는 기법<Methods for Correcting Students in Speaking >

리첫 2018. 9. 12. 14:00

Methods for Correcting Students[학생의 실수를 고치는 기법]

 

Correcting students when they are speaking is a difficult thing to get right.[학생들이 말할 때, 고쳐준다는 것은 제대로 하기가 아주 어렵다.]

 

If you do it in an insensitive manner, you can destroy their confidence.[만일 당신이 무감각한 태도로 하면, 학생들의 자신감이 무너질 것이다.]

 

If you do it too often you can harm their fluency.[또 너무 자주 하면, 학생들의 유창성에 피해를 줄 수 있다.]

 

And if you don't do it enough, they may become used to saying things incorrectly, and the mistakes will be harder to get rid of.[게다가 충분하지 않으면, 학생들은 습관적으로 틀리게 말할 것이어서 실수를 없애기가 더욱 어려울 것이다.]

 

It isn't easy to get the balance right, but here are some tips to help you correct your students in a sensitive and appropriate way.[따라서 그 균형을 이루기가 쉽지 않지만, 여기에서 당신의 학생들을 감각적이고 적절한 방법으로 실수를 고치는데 도움이 될 몇 가지 팁을 소개하고자 한다.]

 

 

Top five tips[최고의 팁 다섯 가지]

 

1. Do you need to correct them?[당신이 학생들의 실수를 고쳐줄 필요가 있나?]

If the students are taking part in a fluency speaking exercise then don't stop them when they are speaking.[학생들이 유창성 말하기 연습에 참여하면, 그들이 말할 때 멈추지 않도록 하라.]

 

Likewise if they are performing a role play, it isn't usually appropriate to correct them during the exercise.[만일 학생들이 역할놀이를 하고 있다면, 수업 중에 학생들의 실수를 고치는 것은 적절하지 않다.]

 

If you are doing spoken grammar exercises then yes, it is a good idea to stop the student and use some form of correction technique.[만일 당신이 구두로 문법 수업을 하고 있다면, 괜찮고, 학생들에게 멈추게 하고 어떤 형태의 수정 기법을 사용하는 것은 좋다.]

 

Also, remember you don't need to correct everything.[또한 당신은 모든 것을 고칠 필요는 없다.]

 

If a student is attempting language that is above their level, and that they haven’t studied, it isn't usually appropriate to correct every mistake they make while attempting it.[만일 학생들이 그들의 수준 이상이어서, 배운 것이 아니라면, 수업하는 동안 모든 실수를 수정하는 것은 적절하지 않다.]

  

2. Try using a 'correction time'[‘수정 시간을 이용하도록 하라]

 

Allocating time after an activity for correction generally works very well.[일반적으로 수업 후에 수정할 시간을 따로 할당하는 것이 좋다.]

 

There are different ways you can do this.[당신이 이것을 할 수 있는 여러 가지 방법이 있다.]

 

Firstly, you can make a note of mistakes you hear and write them on the board after the exercise.[첫 번째, 당신은 수업 후에 학생들이 듣고 쓴 것을 칠판에 필기를 할 수도 있다.]

 

You don't have to say who made the mistakes (but usually the student who made the error will recognize their mistakes).[누가 실수를 했는지 말할 필요는 없다.(하지만 대개 실수를 한 학생들은 자기의 실수를 알고 있을 것이다.)]

 

The group as a whole then correct the mistakes in the sentence. This way, the students are not directly embarrassed by being corrected in front of their classmates.[그 다음에 반 전체에 문장의 실수를 고쳐준다. 이렇게 하면, 친구들 앞에서 자기의 실수를 교정함으로써 황당한 경우를 면할 수 있다.]

 

Secondly, you can write the mistakes and get students to correct them in pairs. This has the added advantage of creating more English speaking time for the students.[두 번째, 당신이 실수를 써주고 학생들로 하여금 짝을 지어 실수를 고치게 한다. 이렇게 하면 학생들이 영어로 말할 더 많은 시간을 확보하게 해준다.]

 

Thirdly, you can also use the 'correction time' to give praise for good language you heard during the exercise.[세 번째, 또한 당신은 수업 중에 당신이 들은 훌륭한 영어 말하기를 칭찬하기 위하여 수정 시간을 사용할 수도 있다.]

 

3. Accuracy vs fluency[정확성 vs 유창성]

 

If your students are working on activities related to accuracy rather than fluency then it is appropriate to stop and correct them.[당신의 학생들이 유창성보다 정확성에 관련된 수업에 열중하고 있다면, 수업 도중에 멈추고 수정하는 것이 적절하다.]

 

One way to do this is to stop the student after a mistake with the target language and repeat back to them what they said.[이렇게 하기 위한 한 가지 방법이 실수 후에 멈추게 하게 그들이 말한 것을 다시 반복하여 말하게 하는 것이다.]

 

Hopefully they will realize what the mistake was and correct it themselves.[학생들이 실수한 것을 깨닫고 그들 스스로 고치는 것이 바람직하다.]

 

If not, then it is OK to try and lead them to the correct version, or kindly tell them the answer if they still can't get it right.[그렇지 않은 경우, 수정된 답으로 그들을 유도하고, 그래도 여전히 올바로 하지 못하면 친절히 답을 알려주어도 좋다.]

  

4. Be aware of cultural issues[문화적 차이를 인식하라]


Many nationalities, particularly from the Far East, feel very ashamed when they are corrected, so be aware of this and try to be kind and sensitive when you are dealing with these students.[여러 국적, 특히 극동 아시아 지역 학생들은 그들의 실수를 수정할 때 수줍음이 심하기 때문에 이것을 감안하여 이들을 다룰 때에는 친절하고 감각적으로 대하도록 하라.] 

 

5. Give a 'praise sandwich'[칭찬을 하라]

 

This makes criticism seem less harsh but also focuses students on what they need to do to improve. A 'praise sandwich' is simply a criticism or correction, sandwiched between two pieces of praise.[거칠지 않은 비판은 학생들로 하여금 발전할 필요가 있는 쪽으로 집중하게 한다. ‘칭찬 샌드위치는 단지 비판이거나 고치는 것 중 하나일 뿐이다. 그 사이에 칭찬을 집어넣는 것이다.]

 

For example[예시]:

 

"Max, your pronunciation was much better today, well done. Now, why do you think "Yesterday I go to the cinema" was wrong? (wait for student to reply). Yes, that's great. Well done, it's really good that you are starting to correct your own mistakes."[“맥스, 오늘 네 발음은 훨씬 좋았어, 잘했어. 이제 "Yesterday I go to the cinema"가 왜 틀렸다고 생각하냐? (학생이 답변하기를 기다리며). 그래, 아주 좋았어. 잘했다. 네 자신의 실수를 고치기 시작한 것은 정말 잘한 거야.”]

 

You can see that here, the teacher has actually made Max think about his mistake, he has corrected it, and he will probably leave feeling positive about his progress.[선생이 실제로 맥스가 자기의 실수를 자각하고, 자신이 실수를 수정했고, 자신의 실력 향상에 대하여 아마도 긍정적인 느낌을 갖게 되었을 것을 여기서 당신은 명백히 보았다]

 

Correction is an important teaching tool, which can be most helpful to students when done properly. Implement these methods for correcting students to get the best results.[수정은 중요한 가르침의 도구이다. 학생들이 적절한 조치를 했을 때, 최고도로 도움을 주었을 것이다. 학생들이 최고의 결과를 얻을 수 있도록 이러한 수정 기법들을 실행하라.]