카테고리 없음

영어 가르치는 팁<Teaching English Tips>

리첫 2018. 9. 18. 15:17

Teaching English Tips[영어 가르치는 팁]

 

Time Management and Running Out of Work[수업 때 시간 모자라지 않게 시간 관리]

 

Many new teachers find it very difficult to know how long the different stages of their lessons will take, and often finish too early, or run out of time.[많은 신참 선생들이 자기 수업의 각 단계가 얼마나 오래 걸리는지, 너무 일찍 끝나는지, 아니면 시간이 모자라는지를 알기가 어렵다.]

 

There are a few things to do to help your lessons run to the time you have planned.[당신이 계획한 시간이 모자라지 않도록 도움이 되는 몇 가지가 있다.]

 

Of course, as you become more experienced you will estimate the timing more accurately, but it is still useful to know a few tips to help if you finish early.[물론 당신이 더욱 노련해지면 수업 시간을 정확하게 측정하겠지만, 수업이 너무 일찍 끝나는 경우에 도움이 될 몇 가지 팁을 아는 것이 훨씬 유익하리라.]

 

 

Never run out of work[시간 모자라지 않기]

 

There is nothing worse than running out of work for your students to do.[당신이 가르쳐야할 학생들에게 시간이 모자라는 것처럼 나쁜 것은 없다.]

 

Sometimes this is because you have misjudged how long something will take, and sometimes it is because your students have found it easier than you anticipated.[때로는 이런 이유가 발생하는 것은 당신이 시간이 얼마가 걸리는지를 오판하는 경우가 있겠고, 학생들이 당신이 예상했던 것보다 수업이 너무 쉽기 때문에 일어나는 경우다.]

 

Many teachers keep a variety of card games in their bag to use as fillers at the end of the lesson if they finish their other tasks. But these don't always help your students as much as they should.[많은 선생들이 만일 학생들의 수업이 끝날 때쯤 시간을 채울 것을 대비하여 그들의 가방에 다양한 게임 카드를 넣고 다닌다. 그러나 이런 것들이 항상 학생들에게 도움이 되지는 못한다.]

 

If you have a clear aim in mind when you use them then it's fine. But if you don't, then they can actually cause problems, because students forget the main focus and aim of the lesson and start thinking about something else.[만일 당신이 그것을 사용할 때 마음속으로 뚜렷한 목적을 갖고 있다면 그것으로 좋다. 하지만 그렇지 않으면, 실제로 문제가 발생한다. 왜냐하면 학생들이 수업의 주요 초점과 목적을 잊고 다른 생각에 돌입하기 때문이다.]

 

 

Reading[읽기]

 

It is much more useful to extend the tasks you have been working on.[당신이 해왔던 수업에 서서히 과제를 확장하는 것이 훨씬 더 유익할 것이다.]

 

For example, if your students have been doing a reading activity and finished the tasks too quickly, there are few things you can do[가령, 학생들이 읽기 활동을 하는데 너무 빨리 끝나면 당신이 할 수 있는 것이 거의 없다.]:

 

• Ask students to work together in pairs to create a quiz of comprehension questions or vocabulary questions to ask another pair.[학생들을 짝을 지어 서로에게 질문할 이해 문제나 어휘 문제를 만들게 하라.]

 

 

• Give a spelling test based on words from the text.[교재에 관련된 단어를 바탕으로 하여 스펠링 테스트를 해라.]

 

 

• Put your students into teams and ask them comprehension questions as a competition.[학생들을 모둠으로 하여 이해 문제를 경쟁시켜 풀게 하라.]

 

 

• Ask the students to cover the text and rewrite as much as they can from memory, in their own words.[학생들에게 교과서를 덮고 그들이 기억할 수 최대한의 내용을 그들의 단어 수준으로 다시 쓰게 하라.]

 

 

• Extend the discussion around the subject of the text.[교과서의 주제와 관련된 토론으로 확장시켜라.]

 

 

• Give a dictation. Read some of the text to the students and ask them to write it down without mistakes. (And without looking at the text!)[받아쓰기를 시켜라. 교과서의 일정 부분을 학생들에게 읽어주고 실수없이 받아쓰게 한다.(물론 교과서를 보지 않고!)

 

 

Speaking[말하기]

 

If your last task is a role play, then swap the students around into different pairs or groups and ask them to repeat the activity.[만일 당신의 마지막 수업이 역할놀이면, 학생들을 다른 학생과 바꾸거나 모둠을 지어 그 활동을 반복하게 한다.]

 

Ask some of them to perform it for the class, or vary it slightly and ask them to repeat the exercise.[학생들 중 몇몇에게 학급에서 발표하게 하라. 또는 내용을 약간 바꾸어 학생들에게 반복하여 연습시킨다.]

 

 

Listening[듣기]

 

If your last activity is a listening activity, then you can use it as a dictation activity, a basis for discussions or role plays, or you can adapt some of the reading activities mentioned above.[당신의 마지막 활동이 듣기이면, 그것도 받아쓰기, 토론의 기초, 또는 역할 놀이로 활용할 수 있다. 혹은 당신은 위에서 언급한 읽기 활동의 일부로 응용할 수도 있고.]

 

 

Error correction time[틀린 것 고치기]

I always try to leave some time at the end of every lesson for a recap of what has been covered.[나는 항상 배운 것을 요약하기 위하여 매 수업이 끝날 때쯤, 얼마간의 시간을 남겨둔다.]

 

In this section of the lesson I always include an error correction time.[수업 중에 나는 항상 틀린 것 고칠 시간을 포함시킨다.]

 

During the lesson I note down mistakes I hear the students make, but I do not always note who made the mistake.[수업 도중에 나는 학생들이 한 실수를 필기를 한다. 그러나 모든 실수를 필기를 하지는 않는다.]

 

I then write the incorrect phrases, sentences, or words (if it is a punctuation error) on the board and ask the students to correct them in pairs.[그 다음, 나는 틀린 구문, 문장, 또는 단어(구두점 실수도 포함)를 칠판에 쓰고, 학생들의 짝을 지어 고치게 한다.]

 

 

This is a useful exercise because[이것이 유용한 연습인 이유]:

 

• It takes away the pressure and embarrassment from individuals who may make more mistakes than others.[다른 학생들보다 더 많은 실수를 개개인으로부터 압박감이나 좌절감을 떨치게 된다.]

 

 

• It gives you an opportunity to recap the lesson.[당신으로 하여금 그 수업을 요약할 기회를 제공해준다.]

 

 

• It enables the students to spend additional time talking together in English.[학생들로 하여금 함께 영어로 말할 여분의 시간을 갖게 해준다.]

 

• If they solve the problems together, they are more likely to remember them.[만일 그들이 그 문제를 함께 해결하면, 그들은 그것을 기억을 더 잘하게 될 것이다.]

 

 

• If the same mistakes are repeated, they will remember them next time.[똑같은 실수가 반복되면, 그들은 다음에도 그것을 기억하게 될 것이다.]

 

 

Final note[마지막 주의사항]

 

Of course, things don't always go according to your plan, and you may find yourself with time to spare.[물론 모든 것이 항상 당신의 계획대로 되지는 않을 것이다. 따라서 당신은 스스로 충분한 시간을 확보해야 함을 깨닫게 될 것이다.]

 

Whatever happens, the most important English teaching tips I can give you are to be flexible, and evaluate each situation as you encounter it.[무슨 일이 일어나던, 내가 당신에게 해 줄 수 있는 가장 중요한 영어 수업 팁은 유연성을 가지라는 것이고, 당신 맞닥뜨리는 모든 상황을 평가하라는 것이다.]