카테고리 없음

10대에게 영어 가르치기<Teaching English to Teenagers>

리첫 2018. 9. 28. 14:47

Teaching English to Teenagers[10대에게 영어 가르치기]

 

Teenagers aren't scary creatures; they can be incredibly rewarding to teach, and a lot of fun.[십대는 무서운 괴물이 아닙니다. 그들은 가르치는 것에 보답도 할 줄 알고 재미있습니다.]

 

The biggest problem teachers, especially new teachers, have when first teaching teenagers is discipline.[선생들, 특히 신참 선생에게는 십대를 가르칠 때 엄청난 문제덩어리입니다.]

 

Teens can be high spirited, they often want to test their boundaries, and impress their friends. All these facts can make it quite difficult to control a class.[십대들은 정신 상태도 고양되어 있을 뿐만 아니라, 그들의 한계를 시험하고 싶어 하며, 친구에게도 강한 인상을 줍니다. 이 모든 사실이 그들을 통제하는데 엄청난 어려운인 거죠.]

 

 

Advice for keeping discipline in a class[교육할 때의 충고]

 

Every teacher has his or her own methods of keeping discipline.[모든 선생은 자신만의 가르치는 방법이 있습니다.]

 

Some are strict and some are very relaxed.[어떤 이는 엄격하고 어떤 이는 느긋합니다.]

 

The important thing is to ensure that the students respect your authority. There are different ways to do this.[가장 중요한 것은 학생들이 당신의 권위를 확실하게 존경하는 것입니다. 이렇게 하기 에는 여러 가지 방법이 있습니다.]

 

• Some teachers offer incentives for good behavior and surprisingly even older teenagers love being rewarded for something.[어떤 선생은 잘한 행동에 대하여 종종 보상을 해줍니다. 놀랍게도 하이틴들이 무엇인가에 대해 보상받는 것을 매우 좋아합니다.]


• Other teachers use sanctions such as extra work, or not allowing students to participate in fun activities. The sanctions you have available to you will vary depending on where you are working.[다른 선생은 나머지 공부라든가, 재미있는 활동에 참여시키지 않는다든가 등의 제재 수단을 이용하기도 합니다. 당신에게 자유로운 제재가 당신이 공부하고 있는 장소에 따라 변화가 가능합니다.]

 

One book that has some great advice regarding discipline is "Getting the Buggers to Behave" by Sue Cowley, published by Continuum Publishing Corporation.[교육에 관련된 엄청난 충고가 들어 있는 책을 한 권 소개한다면, ‘수 콜리’가 쓴 “Getting the Buggers to Behave"(published by Continuum Publishing Corporation)을 꼽을 수 있습니다.]

 

Although it's a British book, and written for teachers in British Secondary (High) Schools, the advice in it is invaluable.[비록 영국에서 출판되었고 영국의 고교생을 위해 썼지만, 그 책 안에 있는 내용은 매우 귀중합니다.]

 

 

Cell phones – yes or no?[휴대폰 소지 - 되나요, 안되나요?]

 

Something that is an increasing problem in all classes, not just ESL classes, and not just with teenagers, is cell phones.[모든 학급에서의 점점 문제가 되고 있는 것은 ESL 반이나 십대에게 문제가 있는 것이 아니라, 휴대폰이 문제입니다.]

 

With an adult class, you can trust their judgment a little more, and most adults won't use their phones inappropriately.[성인반에서도, 여러분은 그들의 판단력을 약간 더 믿긴 하지만, 대부분의 성인들도 그들의 휴대폰을 적절하게 쓴다고는 못합니다.]

 

However, with teenagers it's a little different.[그러나 십대에게는 좀 더 어렵죠.]

 

At the first sign of boredom, some will start sending or reading SMS messages, or if they have a smart phone they may start checking social networking sites, the internet, or email.[지루함의 최초 징조로, 누군가가 SMS 문자를 보낸다거나, 읽는다거나, 아니면 그들은 그들이 스마트폰을 갖고 있다면 SNS를 검색하거나, 인터넷, 또는 이메일을 검색하기 시작할 수도 있겠지요.]

 

Smart phones do have their uses. They often have dictionaries on them, either installed or via the internet. They can also be used for research if you are doing projects with your class and don't have access to the internet in your school or college.[스마트폰은 그 나름의 이용 가치가 있겠죠. 그들은 가끔 전자 사전도 사용하고, 저장된 인터넷 자료를 활용하기도 하죠. 그들은 또한 반에서 내주는 프로젝트를 수행할 때, 학교나 대학에서 검색하지 못하는 것을 찾기도 할 겁니다.]

 

Generally speaking, if you make your policy clear to your class, and are consistent in how you deal with "offenders," then you won't have too many problems.[일반적으로 말해서, 만일 당신이 어떤 규칙을 정해서 일관성 있게 방해하는 것을 어떻게 다루느냐에 따라서 큰 문제를 일으키지는 않을 것입니다.]

 

 

Activities for teenagers[십대를 위한 활동]

 

Teenagers are at that important stage between childhood and adulthood.[십대는 어린이와 성인 사이에 있는 중요한 시기입니다.]

 

They want to be treated responsibly, but they still enjoy having fun during classes. They can also be easily distracted.[그들은 책임감 있는 대우를 받고 싶어 하지만, 여전히 수업 중에 재미를 즐길 줄 압니다. 또한 그들은 쉽게 빗나갈 수도 있습니다.]

 

It is important to keep the activities varied with teenagers and not to spend too long on any one thing.[십대에게는 활동을 다양하게 전개하는 것이 중요하며, 한 가지에 너무 오랜 시간을 보내는 것은 좋지 않습니다.]

 

Try to find material that is relevant to them.[그들과 관련 있는 교재를 찾도록 하십시오.]

 

For example, it wouldn't be appropriate to base a lesson for teenagers on renting and furnishing an apartment.[예를 들면, 십대들의 수업에서 아파트 임대라든가, 아파트 실내 꾸미기 같은 수업은 적절하다고 볼 수 없겠지요.]

 

The following subjects are always popular[다음과 같은 것이 인기가 있는 주제라고 할 수 있습니다.]:

 

• The internet[인터넷]


• Celebrities[연예계 유명인사]


• Music[음악]

 

• Sports[스포츠]


• Fashion[패션]


• The media[방송 매체]

 

But don't underestimate your teens – they can deal with more serious subjects too and are often very concerned about world issues.[그렇다고 해서 십대를 너무 평가절하해서는 안 됩니다. 그들은 더욱 진지한 주제도 다룰 줄 알고 때에 따라서는 세계 문제에도 관심이 있습니다.]

 

Projects work well if you are teaching teenagers, and they also help them learn about working as a team.[당신이 십대들에게 프로젝트를 과제를 가르치고 있다면, 또한 그들은 종종 팀으로 수업을 할 경우 더 잘 수행할 수 있습니다.]

 

The following projects are always good choices[다음과 같은 프로젝트를 언제나 선택할 수 있습니다.]:


• Making mini movies[미니 영화 제작]


• Creating newspapers or magazines[신문이나 잡지 만들기]


• Designing surveys and asking people's opinions and writing reports or making presentations of the results[조사보고서를 작성, 사람들의 견해를 묻기, 보고서 쓰기와 , 보고서 결과를 발표하기 등등.]

 

Teaching English to teenagers is great fun.[십대에게 영어를 가르치는 것은 매우 재미있습니다.]

 

It can be inspiring for the students and the teacher alike, and it opens up a completely new area of employment for you to consider.[그것은 학생들과 선생 모두에게 똑같이 영감을 줄 수 있으며, 당신이 신중하게 고려한다 해도 새로운 채용 분야로 활짝 열려 있습니다.<한 마디로, 해볼 만한 직업입니다! 선생이란~~]