Teaching English to Adults[성인에게 영어 가르치기]
The biggest difference is that it is usually possible to use a wider range of texts and subject matter with adults than with younger learners.[더 젊은 학습자보다 성인학습자에게는 대체로 교재와 주제 선택의 범위가 매우 폭넓다는 것이 가장 큰 차이일 것이다.]
But there are also other considerations. There are some misconceptions about teaching adults, too.[그러나 또 다른 고려 사항도 있다. 성인을 가르치는 것에 관하여도 약간의 오해가 있기 때문이다.]
Teaching English to Adults: True or False?[성인 영어 가르치기: 무엇이 맞고 무엇이 틀리나?]
Read the following facts and decide if you think they are true or false. The answers are below the questions.[여러분이 맞거나 틀린다고 생각되면 다음을 읽고 결정하라. 질문에 대한 답은 아래와 같다.]
1. It is safe to use any subject matter when you are teaching adults.[여러분이 성인을 가르칠 때 어떤 주제를 사용해도 안전하다.]
2. Adults can concentrate for longer than younger students can.[성인은 젊은 학생들보다 집중력이 더 길다.]
3. Adults don't learn as fast as children do.[성인은 어린이들처럼 빨리 배우지 못한다.]
4. Adults are more motivated to learn than children.[성인은 아이들보다 배우는데 동기부여가 더 높다.]
5. You shouldn't play games with adults as they like to be serious.[여러분은 성인들이 진지하기 때문에 게임을 하지 않는다.]
What did you think?[당신의 생각은 어떤가?]
Let's look at the answers[자, 답을 봅시다.]:
1. This is false.[이것은 틀렸다.]
You need to be sensitive to the background of your students.[당신은 학생들의 배경을 세심하게 살펴볼 필요가 있다.]
For example, if you are teaching refugees from a war zone, the subject of family may be very sensitive as they may have left loved ones behind.[예를 들면, 당신이 전쟁 지역의 난민을 가르친다면, 가족 문제에 관련해서는 세심한 신경을 기울여야 한다. 그들에게 남겨진 가족들이 전쟁지역에 있기 때문이다.]
Also, unless you know your group well, it is unwise to use subject matter relating to topics such as religion or politics.[또한 당신이 그 집단을 잘 모르면, 당신이 종교라든가, 정치 같은 주제에 관련된 내용을 거론하는 것은 현명하지 못하다.]
2. This is sometimes true, but not always.[이것은 때에 따라 맞ㅇㄹ 수도 있고, 틀릴 수도 있다.]
It is certainly important, even when teaching adults, to vary the tasks during your class.[수업 중에 특히 성인을 가르칠 때, 수업에 변화를 주는 것은 확실히 중요하다.]
Even adults are not usually able to concentrate fully for more than 30 minutes on one task without losing concentration.[성인이라고 해도 집중력을 잃지 않고, 대체로 한 수업에 30분 이상을 완전히 집중할 수가 없다.]
3. This is sometimes true, although everybody learns at a different speed, so it is important to be aware that some students may learn faster than others.[이것은 때로는 사실이긴 하지만, 성인 모두가 배우는 속도가 다르므로, 다른 학생보다 빨리 배우는 학생을 파악하는 것이 중요하다.]
4. Adults usually have more of a reason to learn English, so this can be true.[성인은 영어를 배우는데 한 가지 이상의 이유가 있는데 이것은 대체로 사실이다.]
But children, even if they are learning English because they "have to," can also be very motivated if they are enjoying their lessons.[그러나 아이들의 경우에도, 그들이 의무적으로 영어를 배워야하기 때문에, 그들이 수업을 즐길 수만 있다면, 동기부여가 더 높을 수도 있다.]
5. This is false.[이것은 틀렸다.]
Everyone has a preferred style of learning and some people do prefer to learn by doing exercises, reading a book, and serious conversation.[모든 학생이 선호하는 학습 타입이 있고, 어떤 학생은 연습하면서 배우거나, 책을 읽거나, 진지한 대화를 통해서 배우는 것을 선호할 수가 있다.]
But it is always a good idea to inject a little fun into the lessons to make them less monotonous, and educational games are a good way to do this.[하지만 항상 학생들에게 수업할 때, 단조로운 것보다 재미있게 가르치는 것이고 교육적인 게임을 하는 것도 이를 위한 좋은 방법이라고 하겠다.]
Other suggestions for teaching English to adults[성인을 가르칠 때 다른 제안]
• Get to know your students.[학생들을 파악하라.]
The better you know them, the better you will be able to provide interesting, useful activities.[당신이 학생을 많이 알면 알수록, 재미있고, 유익한 수업활동을 전개할 수 있다.]
• Make the resources you use relevant to your students.[학생들과 관련 있는 자료를 활용하라.]
For example, if the majority of them are looking for a job, use job advertisements, applications and interviews in a lesson.[예를 들면, 학생 다수가 직업을 구하면, 직업 광고, 입사원서와 인터뷰 등을 수업 때 가르쳐라.]
• Have your students tell you subjects they want to cover in the lessons.[학생들이 수업 때 다루고 싶어 하는 주제를 당신에게 말할 수 있게 하라.]
If students are involved with lesson planning, they are usually more motivated to learn.[학생들이 수업 계획과 관련되어 있는 주제를 다루면, 대체로 그들의 동기부여가 더 높을 수밖에 없다.]
• Vary the location as well as the activities if you can.[가능하면 수업 활동뿐만 아니라, 장소도 변경하여 수업을 하라.]
Lessons outside, in a coffee shop, or in a shopping mall or library can be useful and interesting for adult learners.[외부에서 할 수업이라면, 커피숍, 쇼핑몰, 또는 도서관 등도 성인 학습자에게는 유익하고 재미있는 학습 공간이 되리라.]
Teaching English to adults can be really rewarding and it can also be fun. It doesn't have to be boring at all.[성인에게 영어를 가르치는 것은 실제로 보상을 받을 수도 있고 재미도 있을 것이다. 전혀 지루하게 가르칠 필요가 없다.]