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영어 가르치는 최선책<Best Practices in Teaching English>

리첫 2018. 10. 2. 11:16

Best Practices in Teaching English[영어 가르치는 최선책]

 

The school or college you are working for may have their own "in-house" teaching style you are expected to follow. This should, however, include at least some of the following points[당신이 일하고 있는 학교나 대학은 학생들이 따르기를 기대하는 자신만의 “실내” 교육 방식을 갖고 있다. 그러나 이것은 최소한 다음의 몇 가지를 포함해야 할 것이다.]:

 

 

Aim/objective/purpose[목표]

 

These three words broadly mean the same thing.[이 세 단어는 넓은 의미로 보면 똑같다.]

 

They mean you need to have a reason for teaching this particular lesson. You need to have a goal you want to achieve. And you should make the students aware of what that goal is before you start teaching.[그것들은 이와 같이 특별한 수업을 가르치기 위한 이유를 가질 필요가 있다는 의미이다. 당신은 달성하고 싶은 목적을 가질 필요도 있다. 그리고 당신은 가르치기 전에 그 목적이 무엇인지 학생들이 알게 해야만 한다.]

 

This gives them something to aim for, and helps them stay focused on the subject.[이것은 그들에게 목적으로 삼은 무언가를 주며, 주제에 집중할 수 있게 도움을 준다.]

 

Most training courses and in-company observations (when the school or company observe your lessons and give you feedback) will usually criticize a teacher if he or she has not outlined the lesson aims at the beginning of the class.[대부분의 훈련 과정과 사내 교육은(학교나 회사는 당신의 수업을 받을 때 당신에게 피드백을 준다.) 대체로 선생을 비판한다. 왜냐하면 그들이 수업이 시작될 때 수업의 목적을 설명해주지 않았기 때문이다.]

 

Most will ask the teacher to write the aims or objectives on the board so the students can refer to them throughout the class, again keeping them focused on what they should be doing.[대부분은 선생에게 칠판에 목적을 써달라고 하는데 그렇게 함으로써 학생들은 수업을 통하여 알게 되고, 또 다시 그들이 해야 할 것에 계속 집중하게 된다.]

 

 

Level[수준]

 

Teach lessons appropriate to the level of the students in that class.[그 수업을 듣는 학생들의 수준에 적절하게 맞춰서 가르쳐라.]

 

Almost all agree that materials should be adapted (or "differentiated") where possible to suit students with specific learning needs, whether they are stronger in some areas, or weaker.[거의 모두가 동의하는 사실이지만 수업 자료를 응용화하여(또는 “차별화된”) 가능하면 특정 학습 요구에 맞춰야 한다. 그들이 어떤 분야에는 강하고 또 어떤 분야에는 약하다고 할지라도.]

 

You should make your lessons challenging, and push your students to achieve as much as possible, without making the lessons impossible.[당신은 수업을 도전 의욕이 솟게 만들어야 하며, 학생들이 가능한 한, 많은 것을 성취할 수 있게 해야 한다. 수업을 불가능하게 만들지 말고.]

 

 

Pace and variety[진도 조절과 변화]

 

Best teaching practice says that a lesson shouldn't lose its pace, and should contain a variety of tasks.[최고의 수업은 수업이 진도의 완급을 잃지 말아야하며, 거기에는 수업의 변화도 포함된다.]

 

This is true whichever level and age group you are teaching.[이것은 당신이 가르치는 모든 수준 그룹과 연령 그룹에 적용되는 사실이다.]

 

Be aware of the age of your students and give appropriate tasks for that age group.[당신 학생의 연령을 항상 파악하고 그 나이에 걸맞은 적절한 수업을 하라.]

 

Whoever you are teaching, don't let the lesson lose its pace, and be prepared to move tasks around, add things to your plan or remove things if you feel you need to.[당신이 누구를 가르치던 간에, 수업의 페이스를 잃지 말고, 수업이 원활하도록 철저지 준비하고, 필요하다고 느끼면, 당신의 수업계획에 보탤 것은 보태고, 뺄 것은 빼라.]

 

 

Progress[실력 향상]

 

Any lesson should give the students the opportunity to progress, and to improve their language skills. Each lesson should end with the students feeling they are one step closer to their goal.[어떤 수업이라도 학생들에게 실력이 향상할 기회를 주어야 하며, 그들의 영어 실력도 향상시켜야 한다. 각각의 수업은 학생들의 목적에 한 발씩 가까워지는 느낌을 받으며 끝나야 한다.]

 

You should also build in opportunities to test your students' progress, either in each lesson, or by regular tests.[당신은 또한 학생들의 실력을 시험해야할 기회도 가져야 한다. 매 단원이든, 정기 시험이든 간에.]

 

Correction[수정]

 

Students' errors do sometimes need to be corrected, but there are ways to do this without focusing on negatives, as negative criticism may embarrass students and put them off learning.[학생들의 실수를 때로는 수정할 필요가 있다. 그러나 부정적이지 않은 방향으로 이끌어야 하며, 부정적 비판은 학생들을 당혹케 하고 학습에서 멀어지게 한다.]

 

Correction by other students can be encouraged, and you should always try to lead students to see their mistakes and correct them themselves.[다른 학생들에 의한 수정이 되도록 장려하고, 당신은 항상 학생들 스스로 자기의 실수를 이끌어 내도록 하고 그들 스스로 수정할 수 있도록 노력해야 한다.]

 

In a similar way, you should always encourage your students and praise them for things they do correctly.[이와 비슷한 방식으로, 당신은 항상 학생들이 수정한 것에 대하여 격려하고 칭찬해야 한다.]

 

 

Encouragement[격려]

 

Praise, encouragement and a generally positive attitude can often inspire students to want to learn.[일반적으로 칭찬, 격려, 긍정적인 태도는 종종 학생들이 배우고 싶어 하는 데에 영감을 불어 넣어준다.]

 

Encourage your students to perform to the best of their abilities.[당신의 학생들이 그들 최고의 능력을 발휘하도록 격려하라.]

 

Nurture the shy students and encourage all students to take specific roles in group tasks so everyone has an equal chance to contribute.[수줍어하는 학생들을 키워주고 모든 학생들이 그룹 활동에서 특정한 분야에 참여하도록 격려하라. 그리하면 모든 학생이 수업에 기여할 동등한 기회를 갖게 된다.]

 

Don't have favorite students, but encourage all your students equally.[특별히 좋아하는 학생을 만들지 말고, 모든 학생을 평등하게 격려하라.]

 

If you have difficult students, try to find out why they are difficult and find a way to work with that.[만일 힘들어하는 학생이 있으면, 힘든 원인을 찾아내어 그것을 함께 해결할 방법을 찾아라.]

 

It could be that they need more one to one attention, they may not have well-developed social skills, or they may even have medical problems.[일대일로 관심을 더 쏟아야 하는 상황이 있을 수 있다. 그들이 잘 형성된 사회적 기술을 가질 수 없을 수도 있고, 심지어 질병에 관련된 문제도 갖고 있을 수 있다.]

 

Best practices in teaching English can help you focus on what is important in your lessons, and what is best for your students.[영어를 가르치는데 최선책은 당신에게 당신의 수업에서 무엇이 중요한지, 학생을 위한 최선이 무엇인지에 대해 집중할 수 있도록 도와줄 수 있다는 것이다.]