How to Organize Your English Lesson[영어 수업 정리하는 법]
When you're planning your English lessons, there are a lot of things to keep in mind. You know your lesson must be focused on a specific topic and contain different kinds of activities to keep it interesting.[당신이 영어 수업을 계획할 때, 명심해야 할 것이 많다. 당신의 수업이 특정 주제에 집중되어야 하며, 재미있는 다양한 종류의 활동 등이 포함되어야 한다.]
How much time should you spend on each activity? What should come first? How should you end your class so that your students will remember all the new information they've learned? Read these tips for some pointers and ideas on how to organize an excellent English lesson.[각 활동에 어느 정도의 시간을 할당해야 하나? 무엇을 먼저 할까? 어떻게 수업을 끝내면 학생들이 배운 새로운 정보를 기억할까? 등등. 뛰어난 영어 수업을 정리하는 법에 관한 지침과 생각들의 팁을 제시하니 읽어보라.]
How should your lessons be organized? There are two main factors to keep in mind: time and activities.[당신의 수업은 어떻게 정리되나? 명심해야 할 두 가지 주요 요인이 있다: 시간과 활동
Of course, the time for your English class is limited! You want to use that time in the best possible way so that you can complete each activity. It is important for the students to understand each topic before you continue with the next one.[물론, 당신의 영어 수업 시간은 한정되어 있다! 당신은 각 활동을 마칠 수 있도록 최적화된 방식으로 그 시간을 이용하고 싶을 것이다. 학생들이 당신이 다음 수업을 시작하기 전에 각 주제를 이해하는 것이 중요하다.]
You also need to keep your classes interesting and fun by doing different kinds of activities. This helps your students practice different skills and remember the new information by using it in different ways.[또한 다양한 종류의 활동을 함으로써 당신의 수업이 흥미진진함을 유지할 필요가 있다. 이것이 당신의 학생들을 다양한 기술을 습득하고 다양한 방식으로 그것을 사용함으로써 새로운 정보를 기억하는데 도움이 되도록 해야 한다.]
Let's imagine that we have one hour for our English class. How should we organize that hour?[우리에게 영어 수업이 1시간 주어졌다고 상상하자.]
1. Greeting and review (5 minutes)[인사와 복습<5분>]
Whether you are working with just one student or a large class, it is important to say hello! There are two main reasons for this[당신이 한 명의 학생, 또는 한 반의 학생들과 수업을 한다 해도, 인사를 하는 것은 중요하다! 이것에도 두 가지 주요 이유가 있다.]:
• It will help your students feel comfortable in class because they know you are interested in how they are doing.[그 반의 학생들이 편안한 마음을 갖도록 하는데 도움을 준다.]
• It gives your students a chance to speak in English and practice very important skills.[학생들이 영어로 말할 기회를 주고 매우 중요한 기법들을 연습시키기도 한다.]
Greetings are some of the most basic skills in English. You can also ask your students what they did since you last saw them to practice the simple past tense, or what they will do after class to practice the simple future tense.[인사는 영어의 가장 기본적인 기법들 중 몇 가지가 있다. 또한 당신은 학생들이 단순 과거 시제를 연습한 것을 본 이후로 그들이 무엇을 했는지, 또는 단순 미래를 공부해야 할 수업에서 무엇을 해야 할지를 물어볼 수도 있다.]
After you greet your students, ask them to summarize what you did in your last class. What did they learn? What skills are you working on?[당신이 학생들과 인사를 한 후에, 그들에게 지난 수업에 했던 것을 요약하게 하라. 그들이 무엇을 배웠나? 당신은 어떤 기법을 수업할 것인가?]
Write the topics on the board and have them create some examples. Now your students are concentrated on English! What you do in each class is a continuation of the previous class, so be sure to have a quick review before you enter the main part of your lesson.[칠판에 주제를 쓰고, 학생들에게 몇 가지 예를 창작하게 하라. 자, 학생들이 영어에 집중하고 있다! 각 수업에서 한 것이 지난번 수업에 이어서 계속 할 것인가? 그 경우에는 당신 수업에서 주요 부분으로 들어가기 전에 재빨리 복습을 확실하게 하라.]
2. Introduction of new skills (20 minutes)[새로운 기법의 소개<20분>]
Now you and your students are comfortable and you know what you did in your last class. Take a moment to explain to your students what you will do today.[이제 당신과 학생들은 편안해졌고 지난번 수업에서 당신이 무엇을 했는지 알고 있다. 당신이 오늘 할 것을 학생들에게 짧게 설명하라.]
It is an excellent idea to write a list of your activities on the board (if you have one). It can look something like this[<한 가지라도> 칠판에 당신의 활동 목록을 쓰는 것이 매우 훌륭한 생각이다. 아마 이와 같이 나타낼 수 있지 않을까.]:
1. Introduction and review[소개와 복습]
2. New vocabulary explanation (topic)[새로운 어휘 설명 <주제>]
3. New vocabulary game[새로운 단어 게임]
4. Role play (or another activity)[역할 놀이<또는 다른 활동]