영어 수업 정리하는 법<How to Organize Your English Lesson>[2]
5. Wrap-up[마무리]
In this example, we are working with vocabulary. Of course we can introduce new grammar, speaking skills, reading skills, etc. This is just an example![이번 예에서는 우리는 어휘를 다뤄볼까 한다. 물론 우리는 새로운 문법, 말하기, 읽기 등을 소개할 수 있겠지만 이번엔 어휘를 예로 들자!]
You have used 5 minutes in your introduction. Now use the next 20 minutes to teach the new lesson.[당신은 새로운 기법의 소개로 이미 5분을 사용했다. 이제 새로운 수업을 가르치는데 20분을 사용한다.]
First, give a clear, step-by-step explanation of the topic. Give lots of examples and write them on the board. Check the students' understanding by asking them questions and having them help you create examples.[첫째, 주제를 명확하고 차근차근하게 설명한다. 많은 예문을 칠판에 적는다. 학생들에게 질문을 하여 이해했는지를 확인하고, 당신이 만든 예문이 학생들에게 도움이 됐는지도 확인한다.]
3. Activation[활성화] (25 minutes)
At this point, you and your students are ready for the most important part of the class! In order to remember the new skills you have just taught them, your students need to activate them. This means they must use the new skills themselves.[이 시점이, 당신과 학생들은 수업 중에서 가장 중요한 부분이다! 새로운 기법을 기억하기 위하여 당신은 이미 학생들을 가르쳤고, 학생들은 수업을 활성화할 필요가 있다. 이것은 그들이 스스로 새로운 기법을 사용해야한다는 의미이다.]
You should spend about 25 minutes on your activities. Try to incorporate different kinds of activation exercises to keep your class fun and interesting.[당신은 수업 활동에 25분을 소요해야 한다. 수업을 매우 재미있게 하기 위해서는 다양한 종류의 활성화 수업을 포함시켜야 한다.]
Sometimes you can do writing exercises and worksheets, especially for more difficult grammar lessons. But you should try to keep your activities as fun and interactive as possible! When your students enjoy what they are doing, they will remember the information better.[때로는 쓰기와 간단한 시험도 볼 수도 있고, 특히 매우 어려운 문법을 가르칠 수도 있다. 그러나 가능하다면 수업을 재미있고 쌍방향 활동이 되도록 노력해야 한다! 학생들이 하고 있는 것을 즐길 때, 그들은 배운 정보를 더욱 잘 기억하게 되니까.]
Try to work with games, role plays, competitions, movement, or storytelling. There are endless possibilities! You should incorporate two or three different activities in the activation section of your lesson. Choose them according to the skill you are working on.[게임, 역할놀이, 경쟁, 동작, 또는 스토리텔링 등도 함께 하도록 하라. 이것들은 끝없는 가능성의 원천이므로! 당신은 당신 수업의 활성화 부분에서 2~3가지의 활동을 포함시켜야 한다. 당신이 연구한 기법에 따라 그들이 선택하게 하라.]
Try to get your students moving around the room once in a while. Try one quieter activity, like a worksheet or a short story, and one more dynamic activity, like a role play, during the same class. Time will fly by as your students practice their new skills![잠시 동안 학생들을 교실 주위를 돌아다니게 하라. 하나는 조용한 활동, 즉 시험지를 푼다든가, 짧은 글을 쓴다면, 또 하나는 매우 활동적인 활동, 즉 역할 놀이를 수업 중에 진행하도록 하라. 학생들이 새로운 기법을 연습하는 사이에 시간이 훌쩍 지나갈 것이다!]
4. Wrap-up[마무리] (5-10 minutes)
So, let's review. So far, we have divided our class this way[그럼, 이제 복습하자. 그 동안 우리는 수업을 이런 식으로 분할했다.]:
• Greeting and review[인사와 복습] (5 minutes)
• Introduction of new skills{새로운 기법의 소개] (20 minutes)
• Activation[활성화] (25 minutes)
So, we should have about 5 or 10 minutes left at the end of the class. It is very important to keep an eye on the clock! You don't want to spend your whole class explaining new information. That will be less interesting for you and your students. Plus, if they do not actively practice the new skills, they will not remember them very well.[그럼, 우리는 수업 중 마지막으로 약 5~10분 정도 남겨 놓은 셈이 된다. 시간을 안배하는 것은 매우 중요하다! 당신은 새로운 정보를 설명하는데 모든 수업시간을 보내길 원치 않을 것이다. 그렇게 하면 당신과 학생들은 재미가 없어지니까. 또 하나, 학생들이 새로운 기법을 배우는데 능동적이지 않으면, 그들은 배운 내용을 잘 기억하지 못할 것이니까.]
During the last few minutes, wrap up your class with a short review. First, congratulate your students on their hard work. They have learned a lot and been very active![마지막 몇 분 동안 당신의 수업을 짧은 복습으로 마무리하라. 첫째, 학생들이 열심히 공부한 것에 대해 칭찬해라. 그들은 많이 배우기도 했고, 매우 능동적으로 배웠으므로!]
Now do a review similar to the one you did at the beginning of the class. But this time, you are talking about the new information you just covered. Refer back to your list. Ask your students to summarize what you did in class today.[이제 수업 시간 처음에 했던 것과 비슷하게 복습하라. 하지만 이번에는 당신이 다루었던 새로운 정보에 대하여 이야기하라. 당신의 정리한 목록을 참고하라. 노을 당신이 수업에 했던 것을 학생들이 요약하게 하라.]
Can they make examples of the new grammar or vocabulary skill? Can they explain the new reading tips you worked on today? Whatever your lesson was, your students should be able to explain it in their own words now that they have practiced.[학생들이 새로운 문법이나 어휘의 예문을 만들 수 있나? 그들이 오늘 공부한 새로운 읽기에 대한 팁을 설명할 수 있나? 당신의 수업이 무엇이든 간에, 이제 그들은 배웠던 것을 이제 그들 자신의 언어로 설명할 수 있어야 한다.]
Organize your lessons this way, and your students will do great![이런 식으로 당신의 수업을 정리하라 그러면 학생들은 엄청나리라!]