2. Twenty Questions[스무 개의 질문]
Another fun way for your students to get to know each other is by playing Twenty Questions (or fewer, depending on the time you have). Make a worksheet with some simple, informal questions for your students. Again, be sure not to ask anything too personal or serious![당신의 학생들이 서로 알게 되는 또 다른 재미있는 방법은 20개의 질문으로 놀아보는 것이다.(여러분에게 주어진 시간에 따라 적어도 상관없음.) 학생들에게 간단하고 비공식적인 질문을 담은 문제지를 만들어라. 다시 한 번 강조하지만, 너무 사적이거나 진지한 질문은 삼가라!]
For example[예]:
• What is your favorite movie?[당신이 가장 좋아하는 영화는?]
• Where were you born?[당신은 어디에서 태어났나?]
• What was the first pet you ever had?[당신이 가졌던 최초의 애완동물은?]
• What famous person would you like to meet?[당신이 만나고 싶었던 유명인사는?]
Make some more examples. You don't need to make twenty of them, especially if you are working with a very large group. You don't want the activity to take too long.[몇 가지 예문을 더 만들어라. 그렇다고 꼭 20개를 만들 필요는 없다. 특히 당신이 매우 큰 그룹과 함께 공부한다면, 그 활동을 너무 길게 늘일 필요는 없다.]
You can do this activity several different ways.[당신은 여러 가지 다양한 방법으로 이런 활동도 할 수 있다.]
For example[예]:
• Have the students work in pairs and interview each other. Then they can each introduce their partner to the group and tell their classmates what they found most interesting about their partner.[학생들로 하여금 짝을 지어 서로 인터뷰를 하게 하라. 그 다음에 자기의 짝을 반에서 소개하고 자기의 짝에 관한 재미있는 것을 발표하게 하라.]
• Have the students fill out the worksheet silently. Then collect them and read the answers. Have the student guess which person gave which answer.[학생들에게 문제지를 조용히 채우게 하라. 그 다음 그것을 모두 모아 답을 읽게 하라. 어느 학생이 어느 답을 발표했는지 추측하게 하라.]
• Have the students sit in a circle. Each student should ask the person sitting on their left a question. That student will answer and then ask the person to their left the following question.[학생들을 둥그렇게 원형으로 앉게 하라. 각 학생은 자기의 왼쪽에 있는 학생에게 질문해야 한다. 그 학생이 답변하고 나서 다음 질문을 왼쪽 학생에게 하게 하라.]