3. Open Quotes[인용문]
This activity is a good one for practicing vocabulary and writing. It is also a chance for your students to be serious or silly, depending on how they feel.[이 활동은 어휘와 작문에 좋다. 또한 학생들이 진지하거나 어벙해도 그들이 어떻게 느끼느냐에 따라 그들에게 기회의 순간이다.]
Check the internet for some quotes by famous people or use common expressions. Make a list of five or ten quotes, but leave off the endings.[유명 인사의 인용문을 인터넷에서 검색하거나 평범한 표현을 사용해도 좋다. 5개 또는 10개의 인용문을 만들어도 좋겠지만 제한을 두지 않아도 좋다.]
For example[예]:
• The best things in life are...[인생 최고의 멋진 사건은...]
• Mahatma Gandhi: "Happiness is when..."[마하트마 간디: “...이럴 때 행복하다.]
Give the students the worksheet and let write their own endings for the quotes or expressions. Then have them all share their answers.[학생들에게 문제지를 주고 그들 자신의 표현으로 인용문이나 자기의 표현을 쓰게 하라. 그 다음 그들의 답을 공유하게 하라.]
If you want, you can read the original quote or tell your students the traditional ending of the expression (for example: The best things in life are free.)[원한다면, 당신은 원문을 읽어줄 수도 있고 학생들에게 전통적인 표현의 마무리를 짓게 할 수도 있다. <예: 인생의 최고는 자유.>]
There is no "correct answer!" You will find that your students can be very funny, creative, or profound in their answers. Which answer do the students prefer for each statement?[꼭 “정답”이 있지는 않다! 당신은 학생들이 그들의 답에서 재미를 찾고, 창조적이고, 심오한 것만 찾으면 된다. 학생들이 각 설문에서 어느 답을 더 좋아할 것인가?]