1. Introduction (10 minutes)[도입 <10분>]
Begin by telling your students a little bit about the song. It was recorded in 1990 by the band Scorpions. Although the song is in English, the band is from Germany! This is important when we think about the historical context of the song.[학생들에게 그 노래에 관해 약간만 설명해주고 시작하라. 그 노래는 밴드 스콜피온이 1990년에 녹음한 곡이다. 그 노래가 영어이긴 해도, 밴드는 독일인으로 구성되어 있다. 이것이 왜 중요하냐면 그 노래의 역사적 맥락을 생각하면 알 수 있다.]
Begin by asking your students what they know about German history during the late 1980s.[학생들에게 1980년대 후반 독일의 역사에 대해 그들이 알고 있는 것을 질문함으로써 시작하라.]
Some of your students might remember that in 1989, the Berlin Wall was demolished. The Berlin Wall was built in 1961 and divided East Berlin from West Berlin. These two territories were important in the Cold War, a power struggle between the Soviet Union and Western powers like the United States and Great Britain.[몇몇 학생들은 1989년에 베를린 장벽이 무너진 것을 기억할지도 모른다. 베를린 장벽은 1961년에 세워져서 동베를린과 서베를린을 갈라놓았다. 이 두 영역은 냉전시대에 열강인 소련과 미국, 영국에 의해 나뉘어졌다.]
You do not need to be a history expert to talk about these events. The most important thing for you and your students to discuss is that the wall represented a physical barrier constructed for political reasons. Many people could not see their family members or move freely just because they lived on one side of the wall.[당신은 이러한 사건을 이야기하는데 있어 역사 전문가가 될 필요는 없다. 토론에 있어서 당신과 학생들에게 가장 중요한 것은 외형적 장애물인 장벽은 정치적인 이유로 세워졌다. 많은 사람들이 그들의 가족을 볼 수 없고 장벽 저편에 살고 있는 가족들과 자유로이 이동도 할 수 없다는 것이다.]
Have a brief discussion about what it might be like to live in that kind of situation. Remind your students that after the wall was demolished in a wave of popular demonstrations, Germany was reunited in 1990. What is their opinion about these events?[그런 상황의 생활이 어떤지에 대하여 간단히 토론해 보아라. 학생들에게 엄청난 시위의 물결 속에 그 장벽이 무너진 이후인 1990년에 독일이 재통일한 것을 상기시키고 이 사건에 대한 견해가 어떤지 물어보라.]