4. Writing activity (15 minutes)[쓰기 활동<15분>]
Now it is time for your students to be creative! Give them some of the most important phrases in the song and have them write their own ideas about what these phrases mean to them.[자, 이제 학생들이 창의성을 발휘할 시간! 그들에게 노래의 가장 중요한 부분 중 몇 구절을 주고 이 구절을 그들에게 의미가 있는 가사로 고쳐 쓰게 하라.]
You can use[사용할 수 있는 부분]:
• "the children of tomorrow“[내일의 어린이들]
• "the wind of change“[변화의 바람]
• "freedom bell“[자유의 종소리]
• "the future's in the air“[하늘의 미래]
• "share their dreams“[꿈을 공유하기]
They can associate these phrases with historical events, their own ideas about the future, the images in the video, their own lives, etc. once they have had time to write down their ideas, they should share them with the rest of the class.[그들은 이 구절들을 역사적 사건, 미래에 대한 생각, 비디오의 이미지와 그들 자신의 생활 등을 연관시킬 수도 있다. 일단 그들이 그들의 생각을 적을 시간이 있다면, 그들은 수업의 나머지도 함께 공유해야 한다.]
If you have three or four students, you can all share your ideas together. If you have a larger class, this is a good opportunity for group or pair work. You can move around the room to help the students talk in English about their ideas.[학생 수가 3~4명이면, 모두가 당신의 생각과 공유할 수가 있지만, 그보단 규모가 크면, 그룹이나 짝과 함께 좋은 기회를 활용하라. 학생들이 그들의 생각에 대해 영어로 대화하는데 도움이 되기 위해서 교실 내에서 이동해도 좋을 것이다.]