Real life situations[실제 생활]
Following that, the next piece of advice is, make the role plays relevant.[뒤에 이어지는 충고는 역할 놀이는 관련짓는 것이다.]
For example, if you are teaching teenagers, give them situations that they may find themselves in.[예를 들면, 당신이 10대를 가르치고 있다면, 그들 스스로 찾을 수 있는 상황을 주라는 것이다.]
Suggestions are[이런 제안들이 있다.]:
• Ordering a meal[식사 주문]
• Shopping[쇼핑]
• Asking directions[길 묻기]
• Deciding what to do/where to go[무엇을 할것인지/어디에 갈 건지 정하기]
• And so forth.[기타 등등]
How to make it interesting[재미있게 하는 법]
Next, it is important to make the role plays interesting.[다음은 역할놀이를 재미있게 하는 것이 중요하다.]
Asking directions isn't the most exciting activity in the world but try to think of ways you can make it more interesting.[길을 묻는 것은 아주 재미있는 것은 아니지만, 여러분이 더욱 재미있게 할 수 있는 방법을 생각하도록 노력해라.]
One teacher I know suggested that the students had an argument about the directions, and this apparently worked. Sometimes just using places the students know, and using real examples helps.[내가 아는 한 선생은 길 묻기에 대하여 논쟁을 하도록 제안했는데, 이것이 분명 먹혔다. 때로는 학생들이 알고 있는 장소를 활용하는 것이 실례를 사용하는 것이 도움이 될 때도 있다.]