Props[소품]
Bring in props to help with the role plays.[역할놀이에 도움이 되는 소품을 가져와라.]
For example, some students find it much easier to talk in a pretend situation if there is something to help them.[예를 들면, 어떤 학생들은 그들에게 도움이 된다면, 모의 상황에서 얘기를 하는 것이 훨씬 더 쉽다는 것을 안다.]
• Set a desk up as a restaurant table[식당 테이블을 책상으로 설정하라.]
• Bring in items for them to return to a shop[상점의 물건 목록 가져오기]
• Bring in maps for a role play about asking directions[길 묻기 역할놀이에 사용할 지도 가져오기]
• And so forth[기타]
There are lots of things you can do to make the activity more interesting.[당신이 더 재미있게 할 활동들은 무궁무진하다.]
Choose the stage[단계 선정]
Decide whether you want your students to perform to the rest of the class or just to practice with each other.[당신은 학생들이 어떤 역할놀이를 하고 나머지 학생들과 어떤 것을 연습할지를 정하라.]
If they perform for the rest of the class, give them plenty of time to prepare, and encourage positive feedback from the class as well as peer correction. This will help involve all the students in every performance. Don't forget to get feedback from the 'performers' too.[나머지 학생들 앞에서 역할놀이를 하려면, 준비할 시간을 충분히 주고, 상호간의 잘못을 수정할 뿐만 아니라 긍정적인 피드백을 하도록 격려해야 한다. 이것이 모든 놀이에서 모든 학생들에게 참여하는데 도움을 줄 것이다. 또한 역할놀이를 하는 학생들에게서도 피드백을 받는 것을 잊지 마라.]
Role plays for ESL students can be a very useful tool in your class, can build confidence, and improve speaking and listening skills, so don't neglect them![역할놀이는 여러분의 반에 매우 유용한 교육 도구이며, 말하기와 듣기 능력을 향상시키므로 절대 무시하면 안 된다.]