Making vocabulary videos – another approach to teaching[단어 영상 만들기 - 또 다른 교수법]
Many students love doing project work.[많은 학생들이 프로젝트형 수업하기를 좋아한다.]
One project that would be fun as well as educational is making vocabulary videos.[교육적일 뿐만 아니라 재미있는 하나의 프로젝트는 단어 영상을 만드는 것이다.]
These could then be used in the class, or they could be posted on the internet for other students to access.[그렇게 하여 수업에 이용되게 하거나, 혹은 다른 학생들이 이용할 수 있도록 인터넷에 포스팅 할 수도 있겠다.]
The work for this could take place over several lessons.[이에 대한 작업은 여러 수업에 걸쳐 발생할 수도 있다.]
You could start by having a vocabulary lesson, or directing students to try to write their own vocabulary lists around a particular theme or subject.[단어 수업을 하는 것으로 시작할 수도 있고, 혹은 학생들에게 특정한 테마나 주제로 이루어진 그들의 단어 목록을 쓰도록 지시할 수도 있겠다.]
They could then decide how to present their vocabulary.[그 후에는 그들이 단어를 설명하는 법을 결정할 수도 있다.]
The discussions around this topic are just as useful for their development as the actual vocabulary lists are.[이런 주제에 대한 토론은 실제 단어 목록이 유용한 만큼 그들의 실력 향상에도 유용하다.]
Some ideas they may have are[있음직한 아이디어]:
• Using pictures to illustrate words.[단어 설명에 그림 활용하기]
• Taking photographs and editing them together.[사진을 찍어 편집하기]
• Writing a poem or script for a role play using the key vocabulary.[주요 단어를 사용하여 역할 놀이용 시나 대본 쓰기]
• Explaining techniques that helped them remember the words.[단어를 기억하는데 도움이 될 기법 설명하기]