카테고리 없음

시험 대비[Exams)<5>

리첫 2018. 11. 20. 11:04

Exams[시험]

 

If you are preparing your students for an exam, then make sure you know the exam thoroughly yourself.[만일 당신의 학생들이 시험 대비를 하고 있으면, 당신은 시험에 대하여 반드시 꿰뚫고 있어야 한다.]

 

Study the format and try doing the exam paper so you know the pitfalls the examiners try to create.[시험의 형태를 연구하고 출제자가 만들어 낼 함정을 알 정도로 시험지를 분석하도록 노력해야 한다.]

 

By putting yourself in your students' shoes you will understand how to help them.[당신 스스로 학생의 입장이 됨으로써 학생들 도울 방법을 이해하도록 해야 한다.]

 

In exam preparation classes, don't only give your students exam practice.[시험 대비반에서 학생들에게 시험 연습만 하게 해서는 안 된다.]

 

Break the tasks down into small sections and focus on technique but also give them other tasks to do which practice the skills they need in a non-exam, non-threatening way.[시험을 작은 단위로 나눠서 테크닉에 집중하게 하고, 시험이 아니니, 두렵지 않게, 그들이 필요로 하는 기법을 연습할 수 있도록 다른 시험도 주어야 한다.(즉, 마음의 부담이 되지 않도록 실전 경험과 유사한 환경을 조성해 주어야 한다.)

 

For example if they have to do a discursive essay, you could ask them to have debates presenting the case for and against an issue.[예를 들면 그들이 토론 에세이를 작성해야 한다면, 당신은 그들에게 닥친 당면 문제를 토론하도록 하고 이슈를 비판해야 한다.]

 

This way they get used to seeing things from two different points of view without the stress of writing.[이런 식으로 그들이 영작에 대한 스트레스 없이 두 가지 다른 관점에서 여러 가지 것들을 보는데 익숙해지게 해야 한다.]

 

It is, however, important to make sure your students do timed practice exams so they know how to manage their time during the test.[그러나 당신의 학생들이 주어진 시간 내에 치를 수 있도록 시험 연습을 하게 해야 그들이 시험 치는 중에 시간 관리하는 법을 알 수 있다.]

 

This should ideally be done at least twice.[이것은 최소 두 번은 실시해야 이상적이다.]