카테고리 없음

흔한 영어 질문&답변[Answers to Common Questions in English]<2>

리첫 2018. 12. 10. 14:03

 

Where do you live?[당신은 어디 사나?]

 

• I live in _______ (New York, those apartments, my parent's house).[나는 (뉴욕, 저 아파트, 부모와 함께) 산다.]

 

 

• I live at _______ (your address).[나는 (주소: 성북구 삼선동)에 산다.]

 

 

Are you married?[당신은 결혼했나?]

 

• I have been married for _____ years.[나는 결혼한 지 ( )년 됐다.]

 

 

• I am single.[나는 독신이다.]

 

 

• I am divorced.[나는 이혼했다.]

 

 

• I have a boyfriend / girlfriend / fiance.[나는 남자친구/여자친구/약혼자가 있다.]

 

 

• I am getting married in _____ (June, 2016, April, two months).[나는 (2019년 6월/두 달 후인 2월에) 결혼할 것이다.]

 

 

• No, but I'm in a relationship.[아니다, 하지만 지금 사귀고 있는 중이다.]

 

 

• I am not married.[나는 미혼이다.]