카테고리 없음

흔한 영어 질문&답변[Answers to Common Questions in English]<3>

리첫 2018. 12. 11. 11:04

Do you have any children?[자녀가 있나요?]

 

• I have ______ children (two, three, five).[나는 (두 명, 세 명, 다섯 명의) 아이들이 있습니다.

 

 

• I have one child.[나는 아이 하나가 있어요.]

 

 

• I have a daughter.[나는 딸 하나가 있어요.]

 

 

• I have ____ daughters and ____ sons.[나는 ( )명의 딸과 ( )명의 아들이 있습니다.

 

 

• No, I do not have any children.[나는 한 명의 아이도 없습니다.]

 

 

What time is it?[몇 시죠?]

 

• It is four o'clock.[4시 정각입니다.]

 

 

• It is half past three. (3:30)[3시 30분입니다.]

 

 

• It is a quarter to five. (4:45)[4시 45분입니다.]

 

 

• I'm sorry. I don't know.[죄송하지만 모르겠네요.]

 

 

• It is noon. (12:00 pm)[정각 12시입니다.]