카테고리 없음

흔한 영어 질문&답변[Answers to Common Questions in English]<4>

리첫 2018. 12. 11. 11:12

How's the weather?[날씨가 어떻나요?]

 

• It is a beautiful day.[아름다운 날씨네요.]

 

 

• It is raining.[비가 오네요.]

 

 

• It is cold.[춥네요.]

 

 

• The sun is shining.[화창하네요.]

 

 

• It is hot and windy.[덥고 바람부네요.]

 

 

• It is cloudy.[흐리네요.]

 

 

What do you do? (What is your job?)[직업이 뭐죠?]

 

• I am a student.[나는 학생입니다.]

 

 

• I work at _________ (a school, First National Bank, the church).[나는 (학교, 제일은행, 교회)에서 일합니다.]

 

 

• I am unemployed. (I do not have a job.)[나는 직업이 없습니다.]

 

 

• I am a __________ (doctor, teacher, driver, librarian).[나는 (의사, 선생, 운전사, 도서관 직원)입니다.]

 

 

• I am a stay-at-home mom. (I don't have a job because I stay home to raise my children.)[나는 전업주부입니다.(직업이 없기 때문에 집에서 아이들을 키웁니다.]

 

 

• I work from home.[나는 집에서 일합니다.]

 

 

• I am between jobs.[나는 구직중입니다.]

 

(Being "between jobs" means that you are not working, but you are looking for a new job.)[“between jobs”는 일하고 있지는 않으나 일자리를 찾고 있다는 것을 뜻한다.]