카테고리 없음

고객의 만족도와 불만 사항[Everyhting OK & Complaints]<6>

리첫 2018. 12. 18. 12:36

Is everything okay?[만족하십니까?]

 

The server wants to know if your food tastes good or if you need anything else.[‘서버’가 손님에게 음식이 맛있는지 또는 그밖에 필요한 게 있는지 알고 싶어 한다.]

 

• It is perfect.[완벽하네요.]

 

 

• Everything is fine. Thank you.[모든 게 좋습니다. 고맙습니다.]

 

 

• The food is good![음식이 좋네요!]

 

 

• Can I have some more water / tea / coffee?[내가 물 / 차 /커피를 좀 더 먹을 수 있나요?]

 

 

• Can I have a refill? ("Refill" is another way to ask for another drink. It means you want the server to re-fill your cup.)[리필용 컵 줄 수 있나요? (“리필”은 마신 음료를 다시 채워주는 방식인데, ‘서버’에게 리필용 컵을 원한다는 의미이다.]

 

 

• Could we have some more bread, please?[빵 좀 더 줄 수 있나요?]

 

 

• Can I have some catsup / salad dressing / sauce?[캐첩 / 샐러드 드레싱 / 소스를 좀 더 주실 수 있나요?]

 

 

If you have any concerns or complaints, make eye contact with your server and explain the problem. Smile and be polite. Your server wants to help you.[만일 마음에 안 드는 점이나 불만이 있다면, ‘서버’와 눈을 맞추고 문제가 뭔지 설명한다. 웃으면서 정중하게 하라. ‘서버’가 당신에게 도움을 주길 원한다면.]

 

• This steak is not cooked enough. Can you please cook it longer?[이 스테이크가 충분히 안 익혀졌네요. 좀 더 익혀 주시겠습니까?]

 

 

• My food is a little cold. Can you please heat it up?[내 음식이 약간 차갑네요. 좀 데워주실래요?]

 

 

• I am still waiting for my drink / side dish / food.[나는 여태껏 음료 / 안주 / 음식을 기다리고 있습니다.]

 

 

• This isn't what I ordered. I ordered _________.[이것은 내가 주문한 것이 아니네요. 나는 ____을 주문했는데.]