하루 35분 영어공부법<2>
여러분이 ““FluentU” ”로 비디오를 보는 동안에, 영어를 자연스럽게 구사하는 원어민의 목소리를 듣게 될 겁니다. 여러분은 그들이 말할 때 쓰는 온갖 종류의 단어들을 듣게 됩니다: 일반적인 단어, 공식석상의 단어, 복잡한 단어, 쉬운 단어, 속어 등을 말입니다. 이 단어들 모두에게는 공통점이 있습니다. 이들 모두가 원어민에 의해 사용되고 있다는 거죠. 바로 이점이 훌륭한 거죠. 왜냐하면 여러분은 원어민이 사용하지 않는 이상한 단어를 배우고 싶지 않기 때문입니다.
또한 여러분은 단어를 듣지 못할 수도 있을 겁니다. “FluentU”비디오를 봄으로써, 문장과 대화에서 사용되고 있는 단어를 들을 수 있습니다. 이것이 여러분으로 하여금 이런 단어를 여러분 자신의 영어 대화에서 올바르게 사용하는 방법과 시기를 배우는데 도움을 줄 겁니다.
“FluentU”비디오를 보고 있는 동안, 여러분이 이전에 몰랐던 어떤 단어도 그날 공부할 여러분을 위한 좋은 단어들이 될 것입니다.
7분 단어 연습:
1. 종이 한 장을 준비하세요.(또는 인덱스 카드를)
2. 배울 단어를 고르세요.
3. 종이를 네 부분으로 나누세요.
4. 종이 가운데에 단어를 쓰세요.
5. 왼쪽 위에는 단어의 의미와 품사(예, 명사, 형용사, 동사, 등)를 쓰세요.
6. 오른쪽 위에는 그 단어를 사용한 문장을 쓰세요.
7. 왼쪽 밑에는 그 단어의 동의어를 쓰세요. 동의어란 똑같은 의미를 가진 다른 단어를 말합니다.
8. 오른쪽 밑에는 그 단어의 다름 형태를 쓰세요. “swim”을 예로 들면, “swims,” “swimming,” “swam” and “swum.”의 각각의 단어를 언제 사용하는지 이해하도록 하세요.
자, 이제 하루 동안 여러분의 새로운 단어를 사용해 보세요!
================================================================================================
How to Learn English in 35 Minutes a Day<2>
While watching videos on “FluentU”, you’ll be listening to native speakers as they use English naturally. You’ll hear all kinds of new words being used when they speak: common words, formal words, complicated words, easy words, slang words. These words all have one big thing in common: they are all words that are used by native speakers. This is great, because you don’t want to learn weird words that native speakers never use.
You won’t just hear words, either. By watching “FluentU” videos, you can hear words being used in sentences and in conversations. This will help you learn how and when to use these words correctly in your own English conversations.
While watching “FluentU” videos, any word that you don’t already know will be a good vocabulary word for you to study that day.
7 Minute Vocabulary Word Exercise:
1. Get a blank piece of paper (or an index card).
2. Choose a vocabulary word to learn.
3. Divide the paper into four parts.
4. Write the vocabulary word in the center.
5. In the top left, write the definition and the part of speech (e.g. noun, adjective, verb, etc.) of the word.
6. In the top right, write a sentence using the word.
7. In the bottom left, write synonyms for the word. Synonyms are different words that mean the same thing.
8. In the bottom right, write the different forms of the word. For example, for “swim” you would also write “swims,” “swimming,” “swam” and “swum.” Try to understand when you would use each form.
Now use your new word during the day! [266 words]