카테고리 없음

학생들이 좋아할 창조적 영어 이해력<1>

리첫 2020. 6. 6. 15:11

 

 

학생들이 좋아할 창조적 영어이해력<1>

 

때때로 여러분의 학생들이 읽은 것을 이해하느라 애쓰십니까?

 

여러분은 미리 만들어진 이해력 문제지 중 하나를 이용할 때마다 죄책감을 느끼기 시작하나요?

 

흥취를 돋우는 법을 이해할 시간이 없나요?

 

여러분에게 딱 맞는 곳이 있습니다!

 

여러분의 학생들이 분명히 즐길 끝내주는 독해력 활동 5가지를 여기 소개하려 합니다.

 

하지만 이런 유형의 활동이 어째서 우선 돼야 하나요?

 

ESL 독해력 활동을 위한 필요성

 

우리는 왜 읽기가 중요한지 알죠. 그렇죠? 읽기는 이에스엘 학생들에게 문법, 어휘 용법, 개념 표현 등을 가르칠 뿐만 아니라, 그들의 제2 언어의 문화에 관한 새로운 정보를 얻게 해준답니다.

 

게다가, 읽기가 작문을 통해 영어가 어떻게 소통되는지를 보여주는 데 도움을 줍니다. , 훌륭한 작가는 글을 잘 읽는 사람이기도 한 겁니다.

 

그러나 제2 언어로 뭔가를 읽는 것은 결코 쉽지 않지요. 새로운 단어, 문법 규칙, 심지어 파닉스를 왜곡하는 이에스엘 학생들은 읽기가 지겨울 뿐만 아니라, 힘들다고 알 수도 있으니 말이죠.

 

대부분의 시간을, 학생들은 단지 그것을 해야 한다는 목적 때문에, 과제로 내준 이야기나 텍스트를 읽을 수도 있겠죠. 다른 시간에는, 어떤 이유 또는 다른 이유로, 학생들이 그 내용을 완전히 오해하고 부지런히 시간만 보낼지도 모릅니다.

 

================================================================================================

 

Creative ESL Reading Comprehension Activities Your Students Will Love<1>

 

Do your ESL students sometimes struggle to understand what they’ve read?

 

Are you starting to feel guilty every time you use another one of those pre-made comprehension worksheets?

 

Don’t have time to figure out how to spice things up?

 

You’re in the right place!

 

We have five awesome reading comprehension activities for you here, that your students will surely enjoy.

 

But why do these types of activities in the first place?

 

The Need for ESL Reading Comprehension Activities

 

We know why reading is important, right? Not only does reading teach ESL students grammar, word usage and idea expression, but it also enables them to acquire new information about their second language’s culture.

 

Additionally, reading helps students to see how English is communicated through writing, which is why a good writer is also a good reader.

 

But reading anything in a second language is never easy. ESL students who are still juggling new vocabulary, grammar rules and even phonics may find reading not only tedious, but also challenging.

 

Most of the time, students may read an assigned story or text for the mere purpose of “doing” it. Other times, students may have diligently poured over the textbut for one reason or anothercompletely misunderstood the content. [207 words]