3. 이야기 생생하게 새로 쓰기!
이것은 특히 드라마를 좋아하는 사람들에게는 멋진 일이죠. 이야기를 새로 쓴다는 것은 텍스트나 이야기를 읽고 다른 학생들에게 행동으로 옮기는 거죠.
학생들의 수준에 따라, 여러분은 더 나은 토론을 위해 학생들을 그룹으로 나누기 전에 반에서 그 이야기를 읽을 수 있죠.
만일 여러분이 학생들 스스로 그 구성을 이해하게 하려면, 여러분이 만든 그룹이 각자 다른 영어 기법을 가진 학생들로 짜여 져야 합니다. 달리 말해서, 여러분은 한 집단에 모두 잘 읽는 학생들로 구성되기를 원하지 않을 겁니다. 그들이 다른 학생들을 도와 성공적으로 미션을 완수하도록 분산시켜야 합니다.
1. 짧은 이야기를 찾으려면 “ESLfast.com”이나 다른 곳으로 찾으러 가세요. 그리고 출력하여 여러 부수로 복사하세요.
2. 학생들을 소집단으로 나누고, 각 그룹마다 다른 이야기를 나누어 주고, 그들이 학급 앞에서 발표할 수 있게 해주세요.
3. 학생들에게 독서 이해력 문제를 단답형, 선다형, OX의 목록으로 제출하도록 하세요. 또 청중들도 참여시키고 발표자들이 그 이야기의 사건들을 얼마나 잘 파악하는지도 평가하게 하세요.
4. 일단 학생들에게 충분하게 발표 준비를 시키고 난 다음에는, 발표를 시키는 겁니다!
================================================================================================
3. Story Re-creation: It’s Alive!
This is a great activity, especially for your drama lovers. Story re-creation is about reading a text or story and acting it out to other students.
Depending on the level of your students, you can read the story together in class before dividing them into groups for further discussions.
If you want to have students figure out the plot on their own, make sure the group you create has members with different English skill sets. In other words, you don’t want to put all the strong readers in one single group. Spread them out so they can help others to succeed. Then:
1. Go to ESLfast.com or any place to find short stories. Print them out and make copies.
2. Divide students in small groups, and give each group a different story that they’ll need to act out in front of the class.
3. Prepare or have your students prepare a list of short answers/multiple choices/true or false reading comprehension questions to not only engage the audience, but also to evaluate how well the actors capture the events of the story.
4. Then, once students have had enough time to prepare, it’s showtime! [202 words]