카테고리 없음

학생들이 좋아할 창조적 영어 이해력 <5>

리첫 2020. 6. 11. 10:41

 

 

 

 

 

4. 원인과 결과: 누가 추리소설을 풀까?

 

원인과 결과 문제는 상자 바깥 세계를 생각하게 하고 사건의 파급 효과를 이해하는데 도움이 됩니다. 추리소설의 구성이나 역사적 배경을 가진 텍스트 거리는 탁월한 선택입니다. 왜냐하면 그것들이 학생들로 하여금 범죄 해결의 전율을 완전히 감상하기 위하여 추리소설의 문맥, 단서, 등장인물의 맥락을 이해할 필요가 있습니다.

 

학급에서 학생들과 함께 추리소설을 읽음으로써 재미있는 범죄 장면을 추측하도록 하세요. 또한 이야기는 의문으로 끝납니다. 어째서 코데레 형사는 웹 여사의 그 사건의 설명에 만족하지 못할까?

 

학생들을 그룹으로 나누어 이 의문을 함께 풀어봅시다.

 

1. ”웹 여사의 진술 첫 대목을 파악하기 위해 원인과 결과 지도를 만드세요. 그런데 선고 직전에 끝나기를, “누군가의 재산에 손실을 주고 싶지 않는 것이 매우 당연한 거 아니겠느냐고 그 형사가 그녀에게 매우 자비롭게 말했다.”

 

여기에 우리가 읽은 것을 바탕으로 한 전개의 예문을 소개합니다.

 

(결과) 웹 여사가 공부방을 볼 수 있었다 --> 그 방이 매우 밝았다 (원인)

 

(원인) 웹 여사가 작은 창문을 깨뜨렸다 --> 그 집으로 들어가려고(결과)

 

우리가 원인 결과를 어떻게 정리하느냐는 중요하지 않다. 요점은 그 이야기의 세부 사실에 주목하고 효과적인 분석을 할 수 있도록 도움을 주는 것이다.

 

2. 그 탐정이 자비심을 잃게 한 진술 부분을 인식했느냐고 학생들에게 물어보세요. 또 다른 원인과 결과가 그려진 진술 부분을 분석하세요. 그것들에 어떤 부분이 불일치하는지 깨달았나요?

 

3. 학급 전체 또는 소그룹으로 나누어 학생들이 밝혀낸 것을 그들과 토론하세요.

 

================================================================================================

 

4. Cause and Effect: Who Solves the Mystery?

 

Cause and effect questions help students to think outside the box and better understand the ripple effect of events. Text materials that have a mysterious plot or a historical background are excellent choices because they require students to understand the context of the mystery, the clues and the characters to fully appreciate the thrills of crime solving.

 

Give this interesting crime scene a try by reading it together with your students in class. The story also ends with the question: Why isn’t Inspector Coderre satisfied with Ms. Webb’s version of the event?

 

Divide students in groups and answer this question together:

 

1. Create a cause and effect map to capture the first part of Ms. Webb’s testimony, which ends right before the sentence, “The inspector was very sympathetic and told her that it was very natural to not want to damage somebody’s property.”

 

Here is an example of the map based on what we read:

 

(effect) Ms. Webb could see the study room it was well-lit (cause).

 

(cause) Ms. Webb broke a small window to get into the house. (effect)

 

It doesn’t matter how we order the cause and effect. The point is to help students notice details in the story and make an effective analysis. [216 words]

 

=============================================================================

 

2. Ask the students to identify the part of testimony that made the detective lose his sympathy. Analyze that testimonial section with another cause and effect chart. Do they notice any inconsistency?

 

3. Discuss student findings as a whole class or in small groups. [260 words]