카테고리 없음

학생들이 좋아할 창조적 영어 이해력<6>

리첫 2020. 6. 12. 09:34

 

 

5. 지시대로 하기: 그건 바로 보물찾기!

 

우리가 독해 이해력 자료를 생각할 때, 대개 우리의 머리에 떠오르는 것은 긴 이야기와 짧은 이야기입니다. 그러나 이에스엘 선생들은 학생들이 책을 읽게 하고 재미있는 환경에서 성장할 수 있도록 하는 몇 가지 활동을 할 수 있습니다.

 

독서이해력 보물찾기 게임이 그 비결이죠. 놀이 방법:

 

1. 여러 가지 보물들(카드, 작은 공, 학생 모자 등)을 교실이나 운동장에 숨깁니다.

 

2. 보물이 있는 곳을 알려주는 짧은 이야기와 단서를 씁니다.

 

3. 학생들을 그룹으로 나누고 보물이 숨겨져 있는 지도와 쪽지를 줍니다.

 

지도는 손으로 그릴 수도 있고 인쇄도 할 수 있습니다. 교실이나 운동장의 지리적 특징이 담긴 독특한 이름을 지어주어 학생들이 길을 잃지 않고 열대 숲이나 어두운 동굴을 찾아가게 합니다!

 

쪽지에는 과거의 실제 또는 가공의 사건에 설명되어 있는 짧은 문자로 쓰여 있어야 합니다. 이야기는 보물과 관련된 인물의 이름과 애매한 설명이 포함되어야 합니다. 나머지 쪽지에는 힌트, 암호, 심지어 학생들이 해독할 비밀 메시지로 채워야 하겠죠.

 

예를 들어, 여러분이 구석 책꽂이의 3층 선반에 다이아몬드 카드를 숨겼다면, 다음과 같은 단서를 줄 수 있겠죠.

 

================================================================================================

 

여러분이 읽을 수 있는 책으로 가득한 것이 구석에 있습니다. 다이아몬드는 3층에 있으며 동화책 밑에 있습니다.

 

보물을 제일 먼저 찾는 그룹이 게임의 승자입니다. 그러나 보물을 찾는데 도움이 될 다른 팀과 협력하는 것도 언제나 환영입니다

 

================================================================================================

 

5. Following Directions: It’s a Treasure Hunt!

 

When we think about reading comprehension materials, stories and short stories are usually the top resources that come to our minds. However, ESL teachers can do some hands-on activities to encourage students to read and thrive in a fun environment.

 

The treasure hunt reading comprehension game does just the trick. To play:

 

1. Hide different treasures (cards, small balls and beanies) in the classroom or schoolyard.

 

2. Write a short story and clues that tell where to find each treasure.

 

3. Divide students in groups and give them a map and a clue sheet to locate the treasure.

 

The map can be hand drawn or printed. Give unique names to the basic geographic features of the classroom/schoolyard so students can navigate the rain forest or dark caves without getting lost!

 

The clue sheet should begin with a short text that describes an actual or fictional event in the past. The story should include the name of the characters and vague descriptions of the treasures involved. The rest of the clue sheet should be filled with hints, codes and even secret messages for students to decode.

 

For example, if you hid a diamond playing card on the third shelf of a bookcase in the corner, you can give the following clue: [223 words]

 

================================================================================================

 

It stands in a corner with lots of pages for you to read. The diamond is on the third floor and right under a fairy tale.

 

The first group that finds their treasure wins the game. But they are always welcome to join other teams to help them find their treasures too! [275 words]